Większość niewtajemniczonych w arkana sztuki marketingowej jest przeświadczona o tym, że promowanie konta na Instagramie wymaga jakiejś super tajemnej wiedzy. Nic bardziej mylnego. Jak więc zacząć zdobywać lajki na Instagramie? Zanim każdy nowy użytkownik Instagrama zrobi pierwsze kroki w budowaniu swojego konta, powinien najpierw zapoznać się z tym jak Instagram funkcjonuje. Prozaiczne, pokrętne pytanie :”co gdzie, jak i kiedy?” powinno stanowić wstęp do jakiejkolwiek promocji

 

Co gdzie, jak i kiedy zacząć na Instagramie?


Zacząć oczywiście trzeba od założenia konta. Jeśli już się takie konto ma, warto zrobić jego weryfikację lub po prostu zacząć wszystko od początku i założyć nowe konto. Dla początkujących informacja - założenie konta jest banalnie proste i nie potrzeba tu jakiegoś nadzwyczajnego instruktarzu.


Po zarejestrowaniu konta trzeba je bardzo starannie „ustawić”, czyli: wybrać nazwę konta, ustawić zdjęcie profilowe, wypełnić biogram i można ruszać z promowaniem marki osobistej, firmowej czy produktowej.


Zanim się ruszy z promocjami bezwzględnie należy zadbać o:
- pomysłowość
- spójność
- estetykę
Bez tych trzech ważnych wyznaczników, nie da rady zdobyć lajków na Instagramie a tym samym wypromować swój profil.

1. Pomysł na konto promocyjne


Pomysł, to on ma pierwszeństwo w całej akcji przygotowywania promocji. Im bardziej niszowy tym większe szanse na bardzo dobry efekt. Nawet jeśli promocja ma obejmować np. produkt, który ma bardzo wiele odpowiedników, wybranie nietuzinkowej drogi do jego prezentacji to prosta droga na szczyt. Nie zawsze taki pomysł rodzi się od razu, nieraz potrzeba tygodni, aby go odkryć, warto ten czas poświęcić i dobrze się przygotować.

2. Spójność konta

Kiedy już pomysł został zweryfikowany i ostatecznie zatwierdzony, nadchodzi kolejna bardzo ważna praca. Wiadomo Instagram to głównie zdjęcia, a jeśli zdjęcia to trzeba ich mieć naprawdę dużo, żeby mieć z czego wybierać. Wybierając zdjęcia i poddając je dalszej obróbce trzeba wybrać sobie jakiś określony model prezentacji. Chodzi o to, aby zdjęcia były obrabiane np. z użyciem tych samych filtrów, ramek, gifów itp. Wszystko powinno w każdym zdjęciu mieć co najmniej kilka wspólnych cech, dzięki którym będzie ono zawsze utożsamiane przez odbiorców z konkretną akcją promocyjną. Dzięki takiemu zabiegowi tworzy się odpowiedni klimat, w którym prowadzona jest cała akcja.

3. Estetyka

Jeśli podstawą akcji promocyjnej mają być zdjęcia to muszą one naprawdę być dobrej jakości. Nie oznacza to tym samym, że muszą być nie wiadomo jak „wyśrubowane” przy użyciu aplikacji do obróbki zdjęć. Należy mieć świadomość, że większość osób jest wzrokowcami i w bardzo szybki sposób potrafią oni odróżnić sztuczność od natury. Mając to na uwadze trzeba przygotowywane materiały na posty odpowiednio, ale bez przesady ubrać i nadać im indywidualny anturaż. Dla przypomnienia anturaż to najkrócej ujmując: środowisko wokół, tło, oznaczone otoczenie itp.

Czy można szybko wypromować konto na Instagramie?


Nie, nie można, trzeba mieć tego pełną świadomość. Co prawda jest kilka sposobów na to, aby pewne procesy przyspieszyć. Dobrym sposobem jest skorzystanie z oferty firmy zewnętrznej zajmującej się wspieraniem czy prowadzenie kont na Instagramie. Jedną z takich firm jest serwis Polskielajki.pl. W szerokiej ofercie, proponują oni np. zakup pakietów reakcji. Mogą to być spersonalizowane pakiety lajków, obserwacji, komentarzy, followersów itp. Polskielajki.pl mają już ustaloną dobrą pozycję na rynku tego rodzaju usług.

Niewątpliwie ważnym wyróżnikiem jest to, że serwis ten, oddaje do dyspozycji swoim klientom, pakiety reakcji pochodzące z realnych, aktywnych kont użytkowników Instagrama. Dzięki takiej propozycji, nabywając potrzebny pakiet, można uchronić się przed zbanowaniem kont. Kupno reakcji nie jest zabronione, niezbędne jest umiejętne ich wykorzystanie, a wszystko to można osiągnąć wybierając ofertę serwisu Polskielajki.