Aby tak było, nacisk położyć trzeba nie tylko na jakość ale i na skuteczną reklamę. Jest ona szczególnie ważna w przypadku obiektów nowych, które być może nie zdążyły wyrobić sobie jeszcze marki na bogatej mapie usług turystycznych.

W jaki sposób powinien być prowadzony marketing hotelu?

Właściciele hotelu czy pensjonatu muszą prowadzić jego stronę internetową oraz zadbać o jej widoczność przez reklamy czy pozycjonowanie strony. Jest to już od wielu lat sprawa oczywista i podstawowa, ponieważ przed wybraniem danego miejsca, goście w zdecydowanej większości przypadków najpierw sprawdzają jego stronę www. Aby dokonali rezerwacji, strona internetowa powinna ich do tego zachęcić (swoim wyglądem oraz bezproblemowym działaniem), ale też przedstawić niezbędne informacje, takie jak: ofertę, cennik i dane kontaktowe. W taki sposób trzeba promować zarówno duży hotel, jak i niewielkie gospodarstwo agroturystyczne. Dużą wagę należy przywiązywać również do jakości umieszczanych na stronie zdjęć obiektu, gdyż niejednokrotnie to właśnie strona wizualna będzie jego najlepszą reklamą. Bardzo wygodną opcją jest wprowadzenie na stronie opcji dokonywania rezerwacji. Jednak każdy kto prowadzi marketing obiektu turystycznego, powinien zdawać sobie sprawę z tego, że prowadzenie nawet najlepszej strony internetowej nie będzie miało sensu bez jej właściwego pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Tylko wtedy będzie się ona pojawiać wysoko na listach wyników (najlepiej na ich pierwszej stronie). Prace nad pozycjonowaniem stron i dbaniem o Google Ads, najlepiej jest powierzyć specjalistom w tej dziedzinie. Często zmieniane algorytmy i zasady oraz poziom skomplikowania narzędzi Google, utrudnia samodzielne działania reklamowe.

Jak reklamować hotel - działalność w mediach społecznościowych

Oprócz pozycjonowania strony internetowej i obecności na różnego rodzaju marketplaceach (jak Booking czy AirBnB) warto pomyśleć również o mediach społecznościowych. Obecnie w promocji pensjonatu, hotelu lub nawet gospodarstwa agroturystycznego, niezbędna jest działalność w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Są one idealnym miejscem do tego, by przekazywać odbiorcom informacje na temat tego, co dzieje się w obiekcie na co dzień. Tworząc dobre zdjęcia i interesujące opisy, można wzbudzić w obserwatorach pozytywne emocje, które przełożą się na to, że będą chcieli oni spędzić w danym miejscu swój wolny czas. Ponadto częsta obecność w mediach społecznościowych - posty dodawane co kilka dni - sprawi, że reklama hotelu czy innego obiektu, będzie docierać do potencjalnych gości tak często, że po prostu dobrze zapamiętają dane miejsce. Media społecznościowe posiadają też opcje poszerzania zasięgów, a także zbierania leadów poprzez płatne reklamy. Czymś stosunkowo nowym jest zapraszanie do swojego obiektu tzw. influencerów (osób, których internetową działalność obserwuje tysiące osób). Takiej osobie oferuje się pobyt i odpowiednie rozrywki, a ona ma w zamian pokazać pensjonat i proponowane jej atrakcje w swoich kanałach, dzieląc się jednocześnie własną opinią. W ostatnim czasie może się to okazać jednym z lepszych chwytów marketingowych.

Gdzie szukać pomocy w zakresie marketingu obiektów hotelowych? Sprawdź inkubator przedsiębiorczości Keep Going Group oferujący blogger relations, pozycjonowanie stron, kampanie online oraz obsługę social mediów.

Więcej: https://keep-going.pl/