ad

Dziś przedstawiamy trzy platformy, którym naszym zdaniem warto będzie poświęcić w 2021 r. trochę więcej uwagi.

LinkedIn

LinkedIn jest międzynarodową platformą działającą już od 2003 r. Ma on charakter biznesowy i gromadzi 675 milionów użytkowników z całego świata – w Polsce zaś jest ich już 3,7 mln. To sprawia, że LinkedIn jest medium o znacznym zasięgu, doskonałym do działań promocyjnych B2B.

Przekaz marketingowy można kierować do grup docelowych wyselekcjonowanych np. ze względu na:

  • Dane demograficzne (wiek, płeć),
  • Dane geograficzne (miejsce pracy i zamieszkania),
  • Firmę, z którą związani są użytkownicy (jej wielkość, nazwę, rozwój, branżę w której działa itd.),
  • Wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności lub zajmowane stanowisko.

Dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklamy na LinkedInie docierają do osób, które rzeczywiście mogą być nimi zainteresowane. Pozwala to optymalnie zarządzać budżetem oraz osiągnąć wysoki wskaźnik zwrotu z inwestycji.

Snapchat

Jest to aplikacja, która umożliwia tworzenie krótkich klipów wideo – tzw. snapów – i dzielenie się nimi z innymi. Choć Snapchat obecny jest na rynku już ponad 9 lat, to jego popularność wciąż rośnie. Z danych udostępnionych przez samą platformę wynika, że w drugim kwartale 2020 r. liczba aktywnych użytkowników wzrosła aż o 17% w stosunku do poprzedniego roku. Można się spodziewać, że trend ten utrzyma się również w roku kolejnym.

Promowanie się na Snapchacie to wiele zalet, np.:

  • Jednorodna i zaangażowana grupa odbiorców,
  • Rozbudowana analityka pozwalająca na precyzyjne targetowanie oraz monitorowanie efektów kampanii,
  • Szybkie i wygodne tworzenie reklam dla e-commerce za pomocą Dynamic Ads,
  • Możliwość szybkiego zwiększenia ruchu na stornie oraz wzmocnienia świadomości marki przy stosunkowo niewielkim nakładzie środków.

Tiktok

Tiktok daje możliwość bawienia się fotografią, filmem i muzyką, a w efekcie – tworzenia kreatywnych montaży. Te opcje zdobyły dużą popularność (w naszym kraju jest to trzecia najczęściej pobierana aplikacja), szczególnie wśród młodych osób (ponad 40% użytkowników jest w wieku od 16 do 24 lat). Dzięki reklamie na Tiktoku możesz więc dotrzeć do 2,5 miliona osób w Polsce, z których większość należy do pokolenia Z. Platforma wprowadzona na rynek zaledwie cztery lata temu z pewnością wciąż będzie się rozwijać i zwiększać swój zasięg w 2021 r.

Celem reklamowym na Tiktoku może być np.:

  • Zasięg,
  • Świadomość marki,
  • Sprzedaż,
  • Pobranie aplikacji,
  • Lojalność,
  • Rozważenie interakcji.

 Reklama na Tiktoku charakteryzuje się wysokim CTR (aż 15-20%) oraz dużym zaangażowaniem (10-15%), a do jej prowadzenia nie potrzebujesz nawet zakładać konta na portalu – wystarczy, że masz własną stronę WWW.

Więcej pomocnych informacji na temat social media marketingu, reklamy na Tiktoku, a także innych nowoczesnych form promocji znajdziesz w zakładce „Czytelnia” na stronie Fabrykamarketingu.pl. Odwiedź ją i dowiedz się więcej!