Jej cel jest szczytny – wsparcie pomocą finansową podopiecznych najbardziej potrzebujących placówek opiekuńczo-wychowawczych i domów pomocy społecznej w miejscowościach, w których znajdują się sklepy sieci. W województwie łódzkim pomoc otrzyma 13 placówek, w tym po dwie z Łodzi i Wielunia oraz po jednej z Aleksandrowa Łódzkiego, Brzezin, Kutna, Łowicza, Pabianic, Pajęczna, Piotrkowa Trybunalskiego, Rawy Mazowieckiej i Zduńskiej Woli.

Klienci sieci Intermarché i Bricomarché mogą bezpośrednio zaangażować się w Konwój Muszkieterów. W tym celu Fundacja Muszkieterów przygotowała specjalne torby zakupowe, a dochód z ich sprzedaży w całości przekazany zostanie ośrodkom opiekuńczym i domom dziecka.

– Aby wspomóc akcję, wystarczy zakupić torbę za symboliczną złotówkę – tłumaczy Marek Feruga, prezes Grupy i Fundacji Muszkieterów.

Klienci mogą również dołączyć do akcji przez zakup marek własnych supermarketów oznaczonych na konwojowych plakatach.

W ciągu dziesięciu lat trwania akcji Konwój Muszkieterów dotarł do prawie 1.500 placówek, w tym do domów dziecka, ośrodków pomocy społecznej, parafii oraz punktów PCK i Caritas. Udzielił im wsparcia o wartości ponad 6 mln złotych.

W tegorocznej edycji Konwoju Fundacja Muszkieterów wesprze finansowo 245 domów dziecka oraz ośrodków opiekuńczo-wychowawczych z całej Polski, wskazanych przez właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché. Każda z wytypowanych przez nich placówek otrzyma wsparcie w wysokości 3.500 zł, a ośrodki te same zadecydują, na co przeznaczą przekazane przez Muszkieterów pieniądze.

Więcej informacji na temat Konwoju Muszkieterów można znaleźć na plakatach promujących akcję, w gazetkach handlowych, na stronach internetowych: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl oraz www.bricomarche.pl.

 

Fundacja Muszkieterów została założona w 2002 r., a jej głównym celem jest pomoc osobom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, zwłaszcza dzieciom z domów dziecka.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 190 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów, licząca obecnie 168 supermarketów Intermarché oraz 79 sklepów Bricomarché, jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. W 2010 r. jej obroty przekroczyły 3,6 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.