Raport opublikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu to coroczne podsumowanie zaangażowania firm w działania CSR w danym roku. IKEA Łódź została doceniona za zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej. W projekcie „Każdy pluszak to historia” udział wzięli znani łodzianie  m.in. prezydent Hanna Zdanowska, Artur Partyka, zespół Blue Cafe. Napisali oni i nagrali bajkę o jednym z pluszaków IKEA, aby zachęcić do pomocy dzieciom. Celem była zbiórka jak największej ilości pluszowych maskotek, które trafiły do Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi. Po nagraniu 25 bajek powstał bezpłatny audiobook na stronie www.dzieciakipluszaki.pl. Limitowaną edycję płyt z bajkami otrzymali wszyscy ci, którzy w przedświąteczny weekend wrzucili nowego pluszaka IKEA do specjalnej urny za kasami sklepu. W sumie udało się zebrać rekordową ilość pluszaków – 1.615, a audiobook z bajkami pobrano 4.500 razy.

- Docenienie naszej akcji jeszcze bardziej motywuje nas do działania. Dla dziecka, którego stan zdrowia wymaga natychmiastowej interwencji lekarskiej, podróż karetką w otoczeniu ekipy ratowniczej i sprzętu medycznego bywa olbrzymim stresem, który warto zniwelować, choćby przez wręczenie pluszaka. Mamy nadzieję, że te 1.615 pluszaków, które udało nam się zebrać, pomaga dzieciom przetrwać ciężkie dla nich chwile. W tym roku stawiamy przed sobą kolejne cele i zrobimy co w naszej mocy, by kolejny rekord został pobity - mówi Magdalena Rozengart, kierownik IKEA Łódź.