Firmy kurierskie mają w zwyczaju dostarczać nam paczki w godzinach, w których nie znajdujemy się akurat pod adresem zamieszkania widniejącym na przesyłce kurierskiej. Jeśli kurier nie zastanie nas ani nikogo bliskiego w domu w takiej okoliczności przesyłka powraca z powrotem do firmy kurierskiej, a ta ponawia próbę kontaktu z nami następnego dnia. Dzisiaj mamy chęć podzielić się z Wami kilkoma cennymi wskazówkami, które powinny znacznie usprawnić Państwu cały proces wysyłania oraz odbierania przesyłek.


Pamiętaj o możliwości monitorowania swojej przesyłki przez Internet


Firmy kurierskie w odpowiedzi na tę bolączkę, przygotowały funkcjonalność umożliwiającą ciągłe śledzenie położenia naszej przesyłki przy użyciu Internetu. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej firmy realizującej dostarczenie paczki oraz poprawnie wpisać numer naszej przesyłki. Fenomenalnym rozwiązaniem dysponuje firma FedEx, która to oferuje nam dodatkowo możliwość zmiany adresu dostarczenia paczek również będących już w drodze. Poprzez tak znakomitą funkcjonalność nie tylko możemy na bieżąco monitorować postęp jej dostarczania, ale i dokładniej przemyśleć jej przyszły odbiór, nie tracąc przy tym ani minuty.


W dzień dostawy spróbuj skontaktować się z kurierem


Zdarza się, iż w czasie dostawy paczki znajdujemy się akurat pod innym adresem niż ten, który został zamieszczony w liście adresowym. W takiej okoliczności,możliwe jest nawiązanie kontaktu telefonicznego z dostawcą, w celu przekierowania transportu paczki pod inny adres.

Nie każda firma kurierska umożliwia taką funkcjonalność, jednakże warto podjąć próbę i zadzwonić na infolinię firmy, w celu bezpośredniej komunikacji z kurierem i ustalenia optymalnej dla nas godziny odbioru pakunku. Znane firmy, takie jak Fedex, TNT, DPD czy Poczta Polska umożliwiają bezpośredni kontakt z kurierem, w celu dostosowania godzin dostawy do naszych potrzeb.


Sprawdź stan przesyłki w obecności kuriera


Ostatnią radą, którą się chcielibyśmy się z Państwem podzielić, jest jakże bardzo wartościowa wskazówka, dotycząca samej chwili odbioru przesyłki od kuriera. Postarajmy się zawsze w obecności kuriera sprawdzić zawartość przesyłki i upewnić się, czy nie została ona w żaden sposób naruszona podczas transportu. Jeśli opakowanie posiada jakiekolwiek ślady otwarcia, wgniecenia, uszkodzenia bądź jest zamoczone – zawsze masz prawo do odmowy przyjęcia paczki.

Oględzin paczki dokonaj przed podjęciem decyzji na pokwitowanie odbioru przesyłki, w innym wypadku będzie niestety za późno na uzyskanie pozytywnej decyzji reklamacyjnej od sprzedawcy. Mamy nadzieję, że dzięki tym kilku cennym poradom zaoszczędzicie Państwo zarówno czas jak i ewentualny stres towarzyszący oczekiwaniu na swoją upragnioną przesyłkę.