Można poruszać ciekawe lub trudne tematy, odpowiadać na częste pytania klientów, tworzyć listy najlepszych produktów w danej kategorii, porównywać własne, rozwiewać ich wątpliwości na temat różnych rzeczy. Możliwości jest naprawdę wiele, trzeba powoli sprawdzać co najlepiej pasuje naszym klientom i tego się trzymać, dając im tego więcej. Tak naprawdę w prowadzeniu bloga firmowego jest pełna wyłączność. Należy tylko przestrzegać kilku ważnych zasad i popełniać jak najmniej kardynalnych błędów, które mogłyby nas słono kosztować.

Nie zlecajmy takich działań zewnętrznym osobom, które mają jeszcze kilkanaście innych, podobnych zleceń. Oznacza to, że prawdopodobnie skupią się na tym, które jest najlepiej płatne. Poza tym i tak nie napiszą tego tak dobrze jak ktoś, kto się na danym temacie zna. Jak specjalista, który pracuje w firmie od zawsze i wie „z czym to się je”. Szkoda na to tracić czasu i pieniędzy, kiedy to samo może dla nas zrobić ktoś, kto doskonale zna się na rzeczy i jeszcze dodatkowo ma w miarę lekkie pióro.

Nie tłumaczmy nigdy tekstów z innego języka. Nawet jeśli operujemy nim na najwyższym poziomie. W każdym kraju inaczej wyglądają pewne rzeczy, więc nie przenośmy ich na siłę do Polski. Lepiej napisać własny tekst, który będzie uwzględniał upodobania i charakter tutejszych odbiorców.

Jak pisać bloga ?

NIGDY nie piszmy językiem zbyt fachowym. My wiemy o co chodzi, ale czy przeciętnemu Kowalskiemu, który nie siedzi na co dzień w danej branży, powie coś trudna terminologia? Oczywiście, że nie. A dodatkowo szybko się zniechęci i niekoniecznie będzie chciał do nas wrócić. Nie szprycujmy też naszych tekstów różnymi frazami i słowami kluczowymi, byleby zadbać o SEO. Nie oszukujmy czytelników, nie wabmy ich tytułami, które nic nie mają wspólnego z treścią.

Nie możemy również obrażać konkurencji – jest to niedopuszczalne, ponieważ bardzo nieetyczne. I zamiast sobie pomóc – zaszkodzimy sobie.

Mamy już niemalże 90% sukcesu. Reszta to dbanie o to, aby to, co piszemy i nasza strona internetowa była zoptymalizowana dla wyszukiwarek, mogła się wyświetlić na telefonie komórkowym, aby wyświetlała się szybko i miała mocny hosting, bo kilka osób więcej i zaraz może paść. A tego nie chcemy.

Jak dbać o bloga firmowego i jak go rozwijać ?

Dbajmy o nasze firmowe blogi, bo może się okazać, że będą naszą najmocniejszą stroną, która pomoże wznieść się nad konkurencję. Obecną i przyszłą. Chcemy być znani, dobrze kojarzeni i ściągać więcej klientów, aby więcej zarabiać. Zadbajmy więc o to – między innymi blogiem firmowym.

Artykuł powstał przy współpracy z Adconnect