Warto więc sprawdzić, co można zyskać, jeżeli podejmie się decyzję o przejściu na porządny CRM.

  1. Na co powinien uważać pracodawca?

  2. CRM jako zabezpieczenie przed nierzetelnymi pracownikami

  3. Gdzie znaleźć dobrego CRMa?

Chociaż takie narzędzia mogą wydawać się niepotrzebne w firmie jednoosobowej, która wystawia zaledwie kilka faktur w miesiącu, to trudno bez nich wyobrazić sobie funkcjonowanie dużego działu sprzedaży. Można oczywiście próbować prowadzić firmę bez programu do zarządzania relacjami z klientami, ale wówczas niejednokrotnie dochodzi do nadużyć oraz marnowania szans sprzedaży.

Na co powinien uważać pracodawca?

Wraz z rozwojem firmy przyjmowane są nowe osoby, które niekoniecznie muszą mieć taką samą motywację i nastawienie do pracy jak ci pracownicy, którzy tworzyli ją od początku. Często popełnianym błędem jest brak zabezpieczeń, przez co każdy pracownik - zarówno osoba, która ma dziesięcioletnie doświadczenie i cieszy się dużym zaufaniem ze strony przełożonych, jak i ktoś, kto pracuje dopiero od tygodnia - ma dostęp do pełnej bazy klientów oraz dostawców. Wówczas istnieje ogromne ryzyko, że jeżeli z jakiegoś powodu dojdzie do rozwiązania umowy, to pracownik ukradnie informacje o dostawcach oraz klientach i spróbuje im samodzielnie świadczyć podobne usługi. Tego typu informacje mogą również wzbudzić zainteresowanie konkurencji.

CRM jako zabezpieczenie przed nierzetelnymi pracownikami

Programy CRM pozwalają łatwo uporządkować i zabezpieczyć wszystkie informacje o transakcjach, klientach, dostawcach i wielu innych rzeczach. Dzięki temu szef może dowolnie przydzielać dostępy. Ciekawą funkcją jest również tymczasowe udostępnianie plików, które są niezbędne pracownikom do zrealizowania jakiegoś projektu. Od razu po zakończeniu prac można je z powrotem zabezpieczyć, co zwiększa bezpieczeństwo firmowych informacji. Nowoczesne programy CRM oferują oczywiście o wiele więcej przydatnych funkcji. Można je wykorzystać między innymi do generowania i przeglądania raportów, używać do zarządzania połączeniami przychodzącymi i wychodzącymi, odczytywać firmową pocztę, zlecać usługi serwisowe i korzystać z wielu innych modułów. Jeżeli nie wiesz, czy tego typu rozwiązanie sprawdzi się w twojej firmie, skontaktuj się z doświadczonym dostawcą systemów CRM i zapytaj o aktualną ofertę. Na ogół zasada jest taka, że prędzej czy później wszystkie firmy, które zatrudniają powyżej dziesięciu osób, decydują się na wdrożenie systemu CRM. W dodatku praktycznie każda z firm jest zadowolona z takiego wyboru, o ile tylko system został rzeczywiście dopasowany do jej potrzeb. Szkoda bowiem płacić za funkcje, z których się nie skorzysta lub które nie są potrzebne dla działalności klienta. 

Gdzie znaleźć dobrego CRMa?

Jeżeli zainteresował cię ten temat, sprawdź artykuł objaśniający Czym jest CRM?, gdzie będziesz mógł od razu nawiązać kontakt z dostawcą nowoczesnych systemów. Warto mieć na uwadze, że oprócz ułatwienia pracy pracownikom i kierownikom tego typu system pozwala również uporządkować sprawy związane z RODO. To natomiast może zabezpieczyć firmę przed kosztownymi karami.

Niezależnie więc od tego, co chcesz osiągnąć, wdrożenie systemu CRM najprawdopodobniej będzie dobrym rozwiązaniem. Wybierając nowe narzędzie, sprawdź, czy firma udostępnia wersję demo. Dzięki temu będziesz mógł przetestować możliwości aplikacji przed poniesieniem jakichkolwiek kosztów.