Czy zatrudnienie handlowców rozwiązuje problemy? Wszystko zależy, kto to będzie. Często kwalifikacje czy umiejętności handlowców nie są dopasowane do obecnych potrzeb rynku (branży), a wysyłanie zapytań e-mail lub telemarketing zazwyczaj odstraszają konsumentów, zamiast ich przyciągać.

 

Jak to powinno wyglądać prawidłowo?

 

Musimy sobie zdawać sprawę, że marketing ciągle się rozwija i zmienia. Techniki, które były skuteczne 5 lat temu, dziś mogą działać tylko w 10%.

 

Skąd taki spadek konwersji?

 

Ogromna ilość ofert, która codziennie bombarduje nasze urządzenia, brak czasu i zbyt nachalny styl reklamowy. To główne przyczyny niskiego odzewu z wysyłanych zapytań.

 

Poprawić te niskie wskaźniki możemy stosując nowoczesne techniki sprzedaży. Idealna technika to taka, kiedy klient nawet nie zdaje sobie sprawy, że właśnie dokonuje zakupu. To powinien być cel, do którego dobry specjalista zawsze dąży.

 

Pierwszym punktem jest rozmowa, w której poznajemy potrzeby klienta. Ustalamy, z jakimi problemami się zmaga.

 

Następnie tworzymy zainteresowanie naszą usługą, którą wcześniej musimy dostosować do zaspokojenia potrzeb lub rozwiązania problemu. Wszystko powinno odbywać się w sposób naturalny, budujmy relację z konsumentem, może ułatwi nam znalezienie nowej grupy docelowej. Nie zajmie nam to dużo czasu i nie jest trudne w wykonaniu.

 

Zobacz ofertę strony internetowe konin

 

Jak wykorzystać większy budżet?

 

Kiedy już zbudujemy grupę docelową, mamy spisane cechy i potrzeby naszych klientów, musimy odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie. Czy taka grupa odbiorców ma potencjał zakupu?

O tym zapominają nie tylko początkujący, ale też doświadczeni przedsiębiorcy i freelancerzy. Jak łatwo się domyślasz, nie warto walczyć o klientów, których nie stać lub nie mają możliwości wybrania naszej oferty.

Kiedy odpowiedź jest pozytywna, wiemy, że grupa docelowa będzie zainteresowana produktem, musimy dokonać analizy potrzeb klientów. Od najważniejszych, do mniej ważnych. Pomoże to skroić ofertę w taki sposób, aby była najbardziej przekonująca konsumentów.

Kto nas interesuje?

Zwykły szary pracownik niestety nie podejmie decyzji za przedsiębiorstwo. Musimy dotrzeć do osób decyzyjnych. Nie jest to skomplikowane, sposobów jest wiele np. wykorzystanie portalu Linkedin. Dzięki niemu często możemy nawiązać współpracę, bez realnego spotkania, pracując zdalnie. Możemy nagrać personalnie dopasowany film do decyzyjnej osoby, aby zwiększyć zainteresowanie i wywołać pozytywne emocje.

Skuteczność działań będzie zależała od:

  • dopasowania usługi do oczekiwań grupy docelowej,

  • personalnego podejścia do klienta

  • profesjonalizacji komunikacji.

Dopiero teraz możemy zacząć nawiązywać kontakt z potencjalnymi odbiorcami. Unikamy nachalnej sprzedaży, sztucznej prezentacji usług.

Skupiamy się na dialogu z klientem, zadawaniu pytań, analizie potrzeb i budowaniu trwałych relacji. Pamiętaj, że koszt pozyskania nowego klienta jest sześciokrotnie wyższy od utrzymania kontaktu z osobami, które dokonały już zakupu. Kiedy nawiążemy dialog, przedstawiamy dopasowaną ofertę i korzyści usługi, która idealnie będzie się wpisywała w zapotrzebowanie. Nie walczmy ceną i w przypadku obiekcji z ceną, stosujmy język korzyści, utwierdzając konsumenta, że wybór naszej firmy jest właściwą decyzją. Dopiero na samym końcu możemy przejść do negocjacji, ale starajmy się nie obniżać znacząco ceny, bo przecież zależy nam na najwyższym zarobku.

Na zakończenie pamiętajmy, że istnieje zasada. Czym większy budżet posiada klient, tym większe znaczenie ma komunikacja i dopasowanie oferty.

Projektowanie stron internetowych Konin