Za wszystkie problemy z przypinkami na agrafce obwinia się właśnie agrafkę - nie sposób uniknąć malutkich dziurek po przypięciu do koszuli czy innej części garderoby. A jednak to wciąż najczęściej wybierany rodzaj przypinek w ogóle. 

Nie tylko ilość

Na rynku dostępne są przypinki magnetyczne, pozbawione wad mocowania za pomocą agrafki. Dzięki miniaturowym magnesom neodymowym, przypinki można umieścić na ubraniu bez jego niszczenia. Im cieńsza warstwa stroju, tym przypinka pewniej się trzyma, ale spokojnie można taką przypinkę przypiąć do klapy marynarki i też będzie się trzymać. 

Sam producent przypinek oferuje kilka rodzajów mocowań, a także różne rodzaje samych przypinek. 

Sama przypinka to z reguły element wystawiony na ekspozycję, ale możemy zdecydować się na gadżet reklamowy w postaci otwieracza do butelek. Technologia produkcji przypinek umożliwia nam umieszczenie wzoru reklamowego o niewielkich rozmiarach na zewnętrznej stronie małego i praktycznego otwieracza. A to już znacznie ciekawszy bajer od kolejnego długopisu i kalendarzyka. 

 

Przypinki to również całkiem spory bagaż sentymentalnej tradycji. Starsze pokolenia mogą pamiętać czasy, kiedy kolekcjonowało się proporczyki i przypinki. Można je było przechowywać w pudełku lub eksponować na makatce zawieszonej na ścianie. Do dziś funkcjonują sklepy z pamiątkowymi i okolicznościowymi przypinkami, co potwierdza, że kolekcjonerstwo takich drobiazgów ma się dobrze. Gotowce są chętnie zbierane, chociaż najcenniejsze są te pamiątkowe, z krótkich serii i unikalne egzemplarze. 

Przypinki dla firm mogą pełnić rolę czysto reklamową i mogą być dodawane do zamówienia jako gratis. Szczególnie chętnie korzystają z nich wydawnictwa szkolne, producenci produktów dla dzieci i młodzieży, sektor muzyczny - wszędzie tam, gdzie dla odbiorcy przynależność do wspólnoty ma duże znaczenie. 

 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą buttonfly.pl - firmy, która doskonale zna ten sektor branży reklamowo-rozrywkowej z uwagi na wieloletnią obecność na rynku. 

Sklepowe półki z gadżetami i pamiątkami uginają się pod bogactwem wzorów i treści przypinek. W każdej turystycznej miejscowości można nabyć lokalną przypinkę na pamiątkę. Są również przypinki okolicznościowe i reklamowe. 

 

Te ostatnie ewoluują i są motorem napędowym całej branży przypinkowej. Firmy, chcąc się wyróżnić, odchodzą od tradycyjnych gratisów w postaci długopisów czy kubków z logo na rzecz innych przedmiotów reklamowych, które mają szanse na zwiększenie zasięgu swojego rażenia. Kubek zazwyczaj ląduje w kuchennej szafce i jest zapominany, a przypinka przypięta do kurtki, torby czy kapelusza staje się widoczna w miejscach publicznych. Wystarczy spojrzeć na trendy w Google, by znaleźć potwierdzenie tezy, że przypinki rosną w siłę.