Nie są także tajemnicą wielkie korzyści płynące z zajmowania wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Ich zdobywanie wygląda jednak z zgoła inaczej niż przed kilku laty. Jeśli zależy nam na dobrze wydanych pieniądzach, nie pozostaje nam nic innego niż znaleźć zespół doświadczonych fachowców.

Co składa się na cennik SEO? Dowiedz się, jak wygląda dziś pozycjonowanie

Pierwszym zadaniem zespołu, który ma wypozycjonować powierzoną sobie witrynę, jest wykonanie analizy konkurencji i słów kluczowych, a także audytu strony, czyli dokładne sprawdzenie działania wszystkich jej elementów. Już na tym etapie możemy przekonać się, czy mamy do czynienia z rzetelnymi fachowcami. Jeśli usiłują oni wytyczyć właściwą strategię nie poznawszy dobrze potrzeb klienta i nie wykonują audytu lub jedynie na życzenie, należy rozważyć poszukanie innej agencji. Nie trać czasu, tylko walcz o swój sukces!

Kolejnym krokiem będzie optymalizacja. Dawniej rzecz sprowadzała się do napisania tekstów, aby były zasobne w odpowiednie słowa kluczowe. Koszty były więc niewielkie. Dziś jednak to tylko jeden z bardzo wielu elementów, które wpłyną na nasz ranking. Roboty Google sprawdzać będą ile trwa ładowanie, zweryfikują też przystosowanie do urządzeń mobilnych, ocenią strukturę i linkowanie wewnętrzne. Ich uwadze nie ujdzie nawet niewłaściwa postać adresów podstron czy zbędne znaczniki w kodzie, nie mówiąc o błędach. Nie sposób więc zoptymalizować stronę bez zaangażowania doświadczonego specjalisty SEO i dobrego webmastera. 

A co z linkami? Ich rola nadal jest ogromna, budowa dobrej bazy nie polega już jednak na zdobyciu jak największej ilości, a jak najmocniejszych, a więc ze stron wartościowych. Wreszcie, kontrola efektów. Tutaj potrzebne są zarówno odpowiednie narzędzia, jak i wiedza. Korzystaj ze wsparcia specjalistów, którzy zdobyli ją poprzez praktykę!

Pozycjonowanie długofalowy proces. Broń zdobytych miejsc!

Czas, w jakim praca fachowców przyniesie efekty, zależy od konkretnej sytuacji – dlatego z rezerwą należy podchodzić nie tylko do ofert, w których cennik SEO jest podejrzanie atrakcyjny ale i takich, gdzie obiecuje nam się błyskawiczne rezultaty. Przy łatwych słowach kluczowych, a więc tych nie najbardziej popularnych, możliwe jest zdobycie miejsca w pierwszej dziesiątce w ciągu trzech miesięcy. Im trudniejsze, tym więcej potrzeba cierpliwości, co nie oznacza, że chwili, w której podniesiemy swoje zyski nie można przyspieszyć. Jak zwracają uwagę specjaliści z firmy AFTERWEB, właściwa strategia odgrywa tu ogromną rolę. Skutecznym sposobem jest równoczesne dobranie dłuższych fraz, jakie sprowadzą na naszą stronę klientów o już sprecyzowanych oczekiwaniach, łatwiejszych do skłonienia do zakupu czy kontaktu. 

Nawet w momencie uzyskanie miejsc w ścisłej czołówce na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe, praca zespołu SEM nie powinna się jednak kończyć. Trudno było je zdobyć – ale stracić bardzo łatwo. Nie dopuść do tego! Zagrażać nam będą też zmiany algorytmów i błędy techniczne. Stałe wsparcie fachowców pozwoli Ci więc spokojnie myśleć o przyszłości swojej działalności.