Czynnikiem równie ważnym, jak wymienione jest także umiejętność pozyskiwania Klientów, którzy skorzystają z naszych usług i w ten sposób umożliwią nam realizację celów biznesowych. Aby zoptymalizować działania służące pozyskaniu Klienta, warto skorzystać z nowoczesnych narzędzi – jednym z takich narzędzi jest pozycjonowanie lokalne.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (regionalne) danej strony internetowej obejmuje szereg działań, wpływających na poprawę jej pozycji wśród wyników wyszukiwania w przypadku zapytań powiązanych z danym regionem lub miastem. Pomysł lokalnego SEO jest rezultatem obserwacji przyzwyczajeń Klienta w zakresie wyszukiwanych fraz. Użytkownicy wyszukiwarek, poszukując usług danego rodzaju, bardzo często wykorzystują zapytania powiązane z danym regionem czy miastem, np. fryzjer Wrocławcukiernia Poznańtynkarz lubuskiePozycjonowanie lokalne sprawi, że pozycja naszej strony internetowej będzie wyższa, co znacząco ułatwi nam realizację zadania pozyskania Klienta.

Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie ogólne

usługi

Aby działania optymalizacyjne, służące poprawie pozycji danej strony internetowej zakończyły się sukcesem, musimy dopasować sposób pozycjonowania do charakteru naszej działalności. Niekiedy może okazać się, że wysoka pozycja w przypadku wyszukiwań fraz globalnych (np. fryzjercukierniatynkarz) nie przynosi pożądanego skutku w postaci pozyskania Klienta. Dzieje się tak dlatego, że konsument poszukujący usług danego rodzaju pomija tych usługodawców, którzy prowadzą działalność w innym mieście, niż to, w którym on sam się znajduje. Przykładowo, osoba znajdująca się we Wrocławiu i poszukująca fryzjera, najpewniej nie zdecyduje się na skorzystanie z usług fryzjera w Poznaniu – choćby nawet strona internetowa poznańskiego fryzjera wyświetlała się najwyżej dla frazy fryzjer. Z uwagi na powyższe pozycjonowanie lokalne może stosunkowo często okazać się dużo lepszym narzędziem optymalizacyjnym niż pozycjonowanie globalne – zwłaszcza w przypadku firm regionalnych.

usługi

W jakich branżach sprawdza się lokalne SEO?

Propozycja SEO lokalnego kierowana jest do tych przedsiębiorców, których działalność gospodarcza ogranicza się do danego miasta lub regionu. Firmy świadczące usługi w całej Polsce lub poza jej granicami, powinny zamiast tego podjąć działania służące promowaniu fraz ogólnych lub też skorzystać z pozycjonowania szerokiego. SEO lokalne jest doskonałym sposobem pozyskiwania Klientów m.in. w branży gastronomicznej, kosmetycznej czy warsztatowej oraz w przypadku usług specjalistycznych, np. szewstwa, krawiectwa, fizjoterapii itp. Profesjonalne usługi z zakresu pozycjonowania lokalnego dla różnych branż oferuje Agencja SEO Widzialni.pl – z jej doświadczenia korzystają przedsiębiorcy w całej Polsce.

Pozycjonowanie lokalne – korzyści finansowe

Warto na zakończenie zwrócić uwagę na jeszcze jedną korzyść związaną z pozycjonowaniem lokalnym: usługi SEO lokalnego są stosunkowo tanie, zwłaszcza w porównaniu do pozycjonowania ogólnego. Jak się wydaje, fakt ten jest niezwykle istotny dla tych przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją działalność, a ich pozycja rynkowa nie jest jeszcze ustabilizowana.

Agencja SEO Widzialni.pl