Czynnikiem równie ważnym, jak wymienione jest także umiejętność pozyskiwania Klientów, którzy skorzystają z naszych usług i w ten sposób umożliwią nam realizację celów biznesowych. Aby zoptymalizować działania służące pozyskaniu Klienta, warto skorzystać z nowoczesnych narzędzi – jednym z takich narzędzi jest pozycjonowanie lokalne.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne (regionalne) danej strony internetowej obejmuje szereg działań, wpływających na poprawę jej pozycji wśród wyników wyszukiwania w przypadku zapytań powiązanych z danym regionem lub miastem. Pomysł lokalnego SEO jest rezultatem obserwacji przyzwyczajeń Klienta w zakresie wyszukiwanych fraz. Użytkownicy wyszukiwarek, poszukując usług danego rodzaju, bardzo często wykorzystują zapytania powiązane z danym regionem czy miastem, np. fryzjer Wrocław, cukiernia Poznań, tynkarz lubuskie. Pozycjonowanie lokalne sprawi, że pozycja naszej strony internetowej będzie wyższa, co znacząco ułatwi nam realizację zadania pozyskania Klienta.
Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie ogólne
Aby działania optymalizacyjne, służące poprawie pozycji danej strony internetowej zakończyły się sukcesem, musimy dopasować sposób pozycjonowania do charakteru naszej działalności. Niekiedy może okazać się, że wysoka pozycja w przypadku wyszukiwań fraz globalnych (np. fryzjer, cukiernia, tynkarz) nie przynosi pożądanego skutku w postaci pozyskania Klienta. Dzieje się tak dlatego, że konsument poszukujący usług danego rodzaju pomija tych usługodawców, którzy prowadzą działalność w innym mieście, niż to, w którym on sam się znajduje. Przykładowo, osoba znajdująca się we Wrocławiu i poszukująca fryzjera, najpewniej nie zdecyduje się na skorzystanie z usług fryzjera w Poznaniu – choćby nawet strona internetowa poznańskiego fryzjera wyświetlała się najwyżej dla frazy fryzjer. Z uwagi na powyższe pozycjonowanie lokalne może stosunkowo często okazać się dużo lepszym narzędziem optymalizacyjnym niż pozycjonowanie globalne – zwłaszcza w przypadku firm regionalnych.
W jakich branżach sprawdza się lokalne SEO?
Propozycja SEO lokalnego kierowana jest do tych przedsiębiorców, których działalność gospodarcza ogranicza się do danego miasta lub regionu. Firmy świadczące usługi w całej Polsce lub poza jej granicami, powinny zamiast tego podjąć działania służące promowaniu fraz ogólnych lub też skorzystać z pozycjonowania szerokiego. SEO lokalne jest doskonałym sposobem pozyskiwania Klientów m.in. w branży gastronomicznej, kosmetycznej czy warsztatowej oraz w przypadku usług specjalistycznych, np. szewstwa, krawiectwa, fizjoterapii itp. Profesjonalne usługi z zakresu pozycjonowania lokalnego dla różnych branż oferuje Agencja SEO Widzialni.pl – z jej doświadczenia korzystają przedsiębiorcy w całej Polsce.
Pozycjonowanie lokalne – korzyści finansowe
Warto na zakończenie zwrócić uwagę na jeszcze jedną korzyść związaną z pozycjonowaniem lokalnym: usługi SEO lokalnego są stosunkowo tanie, zwłaszcza w porównaniu do pozycjonowania ogólnego. Jak się wydaje, fakt ten jest niezwykle istotny dla tych przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją działalność, a ich pozycja rynkowa nie jest jeszcze ustabilizowana.
Komentarze do artykułu: Świadczysz usługi lokalne?
Nasi internauci napisali 0 komentarzy