W osiągnięciu sukcesu pomoże profesjonalna usługa merchandisingowa. Na czym dokładnie polega? Dlaczego warto z niej skorzystać?

  1. Odpowiedni standard ekspozycji

  2. Usługa merchandisingowa – zalety i korzyści

Odpowiedni standard ekspozycji

Usługa merchandisingowa obejmuje wiele zadań. Jednym z najważniejszych jest wdrożenie standardu ekspozycji w sklepie. Proces ten wymaga współpracy między merchandiserem a punktem sprzedaży o charakterze handlowym, specjalista musi bowiem uzyskać zgodę sklepu na właściwe ustawienie ekspozycji. W zakres tej usługi wchodzi m.in. przygotowanie kompleksowej strategii obecności danego produktu w miejscu sprzedaży oraz właściwe zaprezentowanie ekspozycji. W procesie tym ważna jest też odpowiednia kontrola terminów przydatności i ewentualnych zwrotów produktów. Na skutecznie przeprowadzoną usługę w zakresie ekspozycji wpływ mają akcesoria promocyjne i reklamowe, a także materiały POSM, za których montaż i dostarczenie odpowiada zwykle merchandiser. Wszystkie działania merchandisingowe są raportowane, a następnie starannie analizowane, co pozwala na bieżąco sprawdzać skuteczność prowadzonych działań.

Usługa merchandisingowa – zalety i korzyści

Usługi merchandisingowe wiążą się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim pozwalają na zwiększenie sprzedaży i lepszą ekspozycję produktów. Umożliwiają też lepsze wykorzystanie przestrzeni handlowej. Profesjonalnie przeprowadzone akcje merchandisingowe skłaniają konsumentów do określonych zachowań zakupowych. Usługi te umożliwiają marce wyróżnienie się wśród konkurencji. Obecnie konsumenci są wręcz zalewani strumieniem komunikatów reklamowych oraz bogactwem rozmaitych produktów od różnych marek. Sprawnie przeprowadzony merchandising umożliwia producentowi lepsze zaprezentowanie oferowanych towarów, co przekłada się na skuteczną obsługę konsumentów.

Usługi są realizowane zgodnie ze sprawdzonymi, niezwykle skutecznymi praktykami, opracowanymi na podstawie dużego doświadczenia specjalistów. Usługi te wykonywane są przez merchandiserów stacjonarnych albo mobilnych, co pozwala na łatwe dotarcie z ofertą do każdego klienta.

Nawiązanie współpracy z doświadczoną firmą pozwala na szybkie uzyskanie efektywnych wyników. Usługi tego rodzaju sprawdzają się w przypadku firm z dowolnej branży, szczególnie przedsiębiorstw z działu FMCG oraz branż przemysłowych.