Badania będą prowadzone od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00 – 21.00 oraz w niedziele od 10.00 do 20.00. Dodatkowo organizatorzy kampanii przygotowali prezent mikołajkowy – pierwsze 150 osób, które skorzystają z badań, otrzyma specjalne ogrzewacze-serduszka.

W Centrum Handlowym Port Łódź na wszystkich chętnych czekać będzie wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, które po przeprowadzeniu badania zinterpretują wynik, a dodatkowo udzielą fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Ponadto Grupa Polpharma w ramach kampanii „Ciśnienie na życie” wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca. Z pomocą lekarzy, pielęgniarek oraz specjalnie przygotowanej aplikacji, organizatorzy kampanii poprowadzą badanie przesiewowe, dzięki któremu Polacy będą mogli sprawdzić, ile lat mają ich serca.

Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.

Pomiaru można dokonać do 4 stycznia 2014 r., od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00 – 21.00 i w niedziele od 10.00 do 20.00.

Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl