Do 4 maja Miejski Zakład Komunikacyjny będzie testował hybrydowy autobus Volvo 7900 Hybrid. 

Pojazd ma napęd elektryczny i tradycyjny silnik spalinowy. Podczas hamowania odzyskiwana jest energia elektryczna, która następnie napędza autobus.
 
- To z kolei sprawia, że zwłaszcza przy ruszaniu z przystanku autobus jest niezwykle cichy, ponieważ wykorzystuje wtedy silnik elektryczny - wyjaśnia Marcin Chmielewski z Wydziału Inżyniera Miasta. - Urządzenia związane z odzyskiwaniem i magazynowaniem energii zainstalowane są na dachu. Napęd hybrydowy sprawdza się w pojazdach zmuszonych do regularnego zatrzymywania się i ruszania – jest zatem doskonałą technologią dla autobusów miejskich. To rozwiązanie korzystne dla środowiska i mieszkańców, ponieważ znacznie ograniczona jest emisja szkodliwych substancji i poziom hałasu. Producent deklaruje, że oszczędność zużycia paliwa w takim autobusie może wynieść nawet od 25 do 39 proc. w porównaniu do tradycyjnego napędu diesla. Redukcja spalin sięga nawet 50 proc. Pojazd spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin Euro6. Autobusy Volvo produkowane są w fabryce we Wrocławiu.

 
Przyjazd hybrydowego testowego autobusu Volvo na testy do Pabianic to efekt rozmów prowadzonych przez MZK z przedstawicielami producenta. Testy rozpoczynają się dziś (w środę, 27 kwietnia).
 
- MZK przez tydzień będzie sprawdzać, jak autobus spisuje się w ruchu miejskim w Pabianicach i zweryfikuje, jakie rzeczywiście oszczędności eksploatacyjne są uzyskiwane dzięki nowoczesnej hybrydowej technologii. Oczekujemy także na opinie pasażerów – dodaje Chmielewski.
 
Można je nadsyłać na adres e-mail: komunikacja@um.pabianice.pl.
 
Autobus hybrydowy będzie obsługiwał w czasie testów różne linie. Harmonogram kursów autobusu hybrydowego będzie na bieżąco publikowany na stronie internetowej www.komunikacjapabianice.pl.
 
Miasto przymierza się do zakupu 18 niskoemisyjnych autobusów hybrydowych w ramach projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Pojazdy zostaną zakupione w latach 2018 – 2019. W tym roku testowane będą również autobusy hybrydowe MAN i Solaris. Udostępnienie pojazdów na testy nie jest zobowiązaniem do zakupu konkretnej marki.