Co się na niej zmieniło?

Zyskała wyższy, wyspowy peron, który ułatwia pasażerom pociągów wsiadanie i wysiadanie. Peron ma nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Postawiono wygodniejsze ławki i wiaty chroniące przed wiatrem deszczem czy śniegiem. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów poprawiły się też dzięki przejściu podziemnemu oraz windom.

Co najważniejsze, dzięki modernizacji na trasie Łódź Kaliska-Zduńska Wola, pociągi jeżdżą znacznie szybciej.

- Wcześniej najszybszy pociąg jechał z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli 45 minut – powiedział podczas konferencji prasowej Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Obecnie najszybszy skład ŁKA tę odległość pokonuje średnio w pół godziny.

Pociągi mogą przemieszczać się teraz na tym odcinku z prędkością 120 km/h.

- Kolej stała się konkurencyjnym środkiem transportu wobec transportu samochodowego. Nie stoi w korkach, zapewnia sprawne, punktualne podróże – podkreśla Rafał Wilgusiak.

Koszt inwestycji, jaką PKP PLK przeprowadziło w naszym mieście, wyniósł ok. 27 mln złotych.

Jak dodał przedstawiciel PKP PLK, inwestycja ta dała także możliwość szybkich połączeń międzyregionalnych do: Krakowa, Poznania i Szczecina oraz połączeń na trasie Gdańsk-Bydgoszcz-Katowice i Warszawa-Wrocław przez Łódź. Przebudowa ma znaczenie także dla pociągów towarowych – linia Łódź Kaliska-Zduńska Wola to ważny korytarz transportowy.

Modernizacja w liczbach

Na trasie między Zduńską Wolą a Łodzią Kaliską wymieniono 42 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej, przebudowano i wyremontowano 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych. Zbudowano 7 dostępniejszych stacji i przystanków oraz 2 przejścia podziemne wyposażone w windy. Zmodernizowano też 34 przejazdy kolejowo-drogowe. Pod nadzorem dyżurnych z 6 nowoczesnych nastawni zmodernizowaną trasą przejechało już ponad 8 tys. pociągów. Przez Pabianice przejeżdża ich dziennie 80 – 59 pasażerskich i 18 towarowych.