Inwestor i wykonawca przebudowy torowiska tramwajowego pokazał plany i chciał poznać zdanie pabianiczan. Na spotkanie do ratusza przyszło kilkanaście osób, większość to członkowie Rowerowych Pabianic. Oni też mieli najwięcej pytań i obiekcji dotyczących budowy i organizacji ruchu na ścieżkach rowerowych. Najpoważniejszym problemem rowerzystów był brak ciągłości drogi rowerowej na przejazdach przez skrzyżowania i wjazdach do posesji. Swoje uwagi spisali i przekazali inwestorom.

Nowe torowisko tramwajowe będzie miało 8,66 km od pętli przy Łaskiej przez Pabianice, Ksawerów do granic z Łodzią. Będzie kosztować 174 mln zł z czego 99 mln zł to pieniądze unijne.

– Roboty będą prowadzone etapami – zapowiedział Rafał Sąciński, szef konsorcjum, które będzie prowadzić remont. – Zaczniemy od pętli przy Łaskiej. Wcześniej musimy zdobyć 18 pozwoleń.

Przez główną ulicę (po południowej stronie) wydzielona z chodnika - prowadzić będzie asfaltowa droga rowerowa szerokości 2 metrów odgrodzona od chodnika dla pieszych pasem z kostki. Pobiegnie od świateł przy Łaskiej do końca ul. Zamkowej.

– Nie przewidujemy wycinki drzew rosnących na chodniku – informuje prezydent Grzegorz Mackiewicz. – Niestety będziemy zmieniać lokalizacje parkingów. Nie będzie parkingu na odcinku od Wyszyńskiego do Waryńskiego. Tu na drogę rowerową, parking i chodnik jest za mało miejsca.

Zostaną zachowane wszystkie istniejące wjazdy do posesji. Przewiduje się nową organizacje ruchu na skrzyżowaniu Kilińskiego i św. Jana. Planuje się wydzielenie lewoskrętów, pasu jazdy na wprost i do skrętu w prawo. Na razie trwają tu pomiary natężenia ruchu.

Padła propozycja zmiany miejsca usytuowania przejścia dla pieszych na ul. Warszawskiej w pobliżu ul. 3 Maja.

– Projekt tymczasowej organizacji ruchu zostanie przedstawiony pod koniec 2019 roku – zapowiedział Rafał Sąciński.– Na marzec 2020 roku przewidujemy prace w centrum miasta.

– Mamy do wymiany 157 wysokich słupów oświetleniowych i 49 oświetlenia niskiego – dodał Andrzej Różański, inżynier miasta.– Mamy 20 miejsc, które musimy doświetlić. To przejścia dla pieszych, które przecina torowisko, a nie ma tu sygnalizacji świetlnej.