ad

Prace na pabianickiej stacji trwają w najlepsze. Od listopada pasażerowie podróżujący w kierunku Łodzi i Zduńskiej Woli korzystają z jednej krawędzi peronu wyspowego. Do pociągów docierają tymczasowym przejściem na poziomie szyn.

Zobacz:Tak będzie wyglądał pabianicki dworzec PKP

- Powstała już połowa przejścia podziemnego i dwa szyby windowe – wymienia Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP PLK. - Na stacji wybudowano 2 nowe tory i sieć trakcyjną. Obecnie roboty koncentrują się na torach od strony dworca.

Nowy peron wyspowy wraz z tunelem, torami i siecią trakcyjną ma być gotowy już w II kwartale 2020 r.

Wkrótce roboty przeniosą się znów na przejazdy kolejowe przy Wspólnej, Torowej i Lutomierskiej.

- Prace na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Wspólnej w Pabianicach mają planowo rozpocząć się w połowie lutego i potrwają ok. 2 tygodni. Następnie roboty przeniosą się na przejazdy na ul. Torowej i Lutomierskiej – dodaje rzecznik.

Na odcinku między Pabianicami a Lublinkiem zmodernizowano już pierwszy tor, na którym ułożono 7 km nowych szyn i ponad 10.000 podkładów. Wywieszono też sieć trakcyjną.

- Łącznie na stacji powstanie ponad 6 km nowych torów i sieci trakcyjnej oraz 13  rozjazdów – zapowiada rzecznik.

Po modernizacji trasy Łódź Kaliska – Zduńska Wola pociągi będą rozwijać prędkość do 120 km/h. Oznacza to, że sama podróż między Łodzią Kaliską a Sieradzem może skrócić się nawet o 15 minut. Nowy peron powstaje nie tylko w Pabianicach, ale również na stacjach i przystankach: Lublinek, Chechło, Dobroń oraz Kolumna. Na stacjach Zduńska Wola i Łask takie już są.

W ramach inwestycji PLK wymienią ponad 60 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.

Sprawne podróże zapewni komputerowy system sterowania ruchem. Te prace mają zakończyć się do końca 2020 roku.