W Pabianicach podróżni korzystają już z efektów prac. Jest wyższy (drugi) peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Będą tu jeszcze wiaty i ławki.

Zobacz też: Wielkie zmiany na dworcu PKP

Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody. Zamontowano trzy windy, którymi będą mogły poruszać się osoby niepełnosprawne, pasażerowie z cięższymi bagażami, wózkami lub rowerami.

Wewnątrz przejścia trwają ostatnie prace wykończeniowe. Przejście z windami zostanie udostępnione podróżnym na początku września. Jednocześnie zlikwidowane zostanie tymczasowe przejście w poziomie szyn.

A co z peronem pierwszym? Jego przebudowy projekt nie zakłada.

- Obsługa pasażerska będzie realizowana tylko z peronu drugiego – wyjaśnia dyrektor projektu Beata Rutkowska.

W Pabianicach wykonawca zmodernizował już tory i sieć trakcyjną, ułożył 10 nowych rozjazdów, wybudował przejście podziemne, peron oraz unowocześnił system sterowania. Jest wygodniej, a do tego skróci się podróż.

- Pociągi pasażerskie będą mogły osiągać tu maksymalną prędkość do 120 kilometrów na godzinę. Skróci to podróż na odcinku od Zduńskiej Woli do Łodzi o 15 minut – dodaje dyrektor.

Na szlakach Łódź Lublinek – Pabianice i Zduńska Wola – Dobroń zmodernizowane są już oba tory i sieć trakcyjna. Ułożono łącznie ok. 58 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów i 3 wiadukty. Zmodernizowano 15 przejazdów kolejowo-drogowych.

Obecnie prace obejmują odcinek Łódź Kaliska – Łódź Lublinek wraz ze stacją w Lublinku oraz Pabianice - Dobroń. Zdemontowano już szyny i podkłady. Postępuje układnie nowego toru. W kolejnym etapie roboty przeniosą się na drugi tor. Te zakończą się jeszcze do końca tego roku.

Zasadnicze prace ważne dla ruchu pociągów zostaną wykonane do grudnia 2020 r. Zakończenie inwestycji nastąpi w połowie 2021 roku.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387.000.000 zł netto jest w 65% współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).