ad

23 listopada (sobota) o godz. 10.15 z placu Niepodległości w Łodzi do krańcówki przy ul. Wiejskiej w Pabianicach wyruszy specjalny kurs. Pasażerowie otrzymają również wyjątkowy bilet na przejazd. Będzie to specjalna edycja. Bilety będą rozdawane do wyczerpania nakładu. Przejazd będzie bezpłatny.

- W trakcie blisko godzinnego przejazdu o historii tej konkretnej trasy opowie łódzki przewodnik. Dzięki realizacji projektu chcemy przybliżyć historię linii 41. To ważny element w krajobrazie naszego województwa – mówi Konrad Palusiński, prezes zarządu klubu. - Chcemy pokazać komunikację tramwajową jako efektywny i przyjazny środowisku środek transportu.

Na jeden dzień powróci historyczna linia 41bis (na pabianickiej trasie Duży Skręt – Wiejska). Będzie kursowała 24 listopada (niedziela).

Do tego czeka nas zwiedzanie. Kto ma ochotę dowiedzieć się jeszcze więcej o linii „41” może się wybrać do Zajezdni Muzealnej Brus przy ul. Konstantynowskiej 115 w Łodzi. Znajdują się tam ekspozycje, które poświęcone są między innymi prowadzeniu ruchu tramwajowego na odcinkach jednotorowych z mijankami.

- To jest charakterystyczne dla łódzkich linii podmiejskich, w tym dla tramwaju „41” - wyjaśnia Palusiński.

Projekt realizowany jest pod hasłem "Linia 41 - jeszcze tu wrócę!". Dostał dofinansowanie w ramach programu mikrogranty „Łódzkie na plus” 2019 realizowanego przez Centrum OPUS, finansowanego ze środków samorządu województwa łódzkiego oraz programu „Fundusz Inicjatyw Obywatelski na lata 2014-2020”.

Oprócz pabianickiej linii „41” w aglomeracji łódzkiej istnieją jeszcze dwie trasy tramwajów podmiejskich: do Zgierza i Ozorkowa oraz do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Są one jednak nieczynne, tak jak to będzie z pabianicką linią. Tramwaj nie będzie kursował z Pabianic do Łodzi od 1 grudnia. Jest to związane z przebudową ulicy Warszawskiej. W zamian pasażerów będą woziły autobusy.

Linia z Łodzi do Pabianic istnieje od 1901 roku.