3 ekscytujące trendy w rekrutacji, na które warto zwrócić uwagę

W ciągu ostatnich 10 lat branża rekrutacyjna uległa radykalnej zmianie dzięki nowym technologiom i zmianom w sposobie komunikacji. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom rekrutacyjnym i zobaczymy, w jakim kierunku branża będzie zmierzać w ciągu następnej dekady.

1. Dane będą odgrywać dużą rolę

Z każdym rokiem dane stają się łatwiejsze do gromadzenia i analizowania. Wszystkie funkcje biznesowe wykorzystują te dane do podejmowania bardziej świadomych decyzji i poprawy swoich procesów, a branża rekrutacyjna nie jest inna! Firmy rekrutacyjne polegają na danych, aby dokładniej budować personę kandydata, optymalizować metody komunikacji i znaleźć sposoby na przekształcenie kandydatów w pracowników gwiazd. Spodziewamy się, że wykorzystanie danych w branży rekrutacyjnej będzie się tylko nasilać.

 

Dane mają potencjał, aby znacząco poprawić efektywność rekrutacji. Na przykład firma rekrutacyjna może stwierdzić, że wysyłanie bezpośrednich wiadomości konwersacyjnych na Instagramie jest najskuteczniejszym sposobem rekrutacji grafików. Innym przykładem rekrutacji skoncentrowanej na danych jest określenie, które kanały komunikacji i style są najlepsze do znalezienia prospektów. Na przykład firma rekrutacyjna może stwierdzić, że wysyłanie bezpośrednich wiadomości konwersacyjnych na Instagramie jest najskuteczniejszym sposobem rekrutacji grafików. Ten poziom analizy można rozszerzyć, aby określić, jaki rodzaj wiadomości jest najbardziej skuteczny, jak często powinny być wysyłane i w jakim czasie.

 

Firmy rekrutacyjne, które potrafią nie tylko gromadzić duże ilości danych, ale także je analizować, będą w stanie podejmować decyzje wyższej jakości niż ich rywale. Doprowadzi to do tego, że te firmy data-driven nie tylko zatrudnią więcej kandydatów, ale znajdą tych, którzy są lepiej dopasowani.

2. Specjalistyczne narzędzia

Kiedy myślisz o branży rekrutacyjnej, zazwyczaj nie myślisz o innowacji technologicznej. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat, firmy zaczęły używać różnych narzędzi, w tym automatyzacji wyszukiwania e-mail, automatyzacji, CRM, i więcej. Niektóre innowacyjne firmy zaczęły nawet produkować swoje własne, niestandardowe narzędzia. Spodziewamy się, że firmy rekrutacyjne będą nadal wprowadzać innowacje i rozszerzać swój zestaw narzędzi, aby podejmować lepsze decyzje i utrzymać przewagę nad rywalami. Obszary, w których spodziewamy się szerokiej innowacji obejmują zarządzanie bazami danych, AI i odkrywanie perspektyw.

 

Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi całkowicie przekształci tradycyjną strukturę headhunterską firm rekrutacyjnych. Firmy rekrutacyjne będą sprzedawać swoje autorskie narzędzia i współpracować z firmami, aby oferować strategiczne doradztwo w zakresie profili kandydatów i konsultować zatrzymanie i szkolenie pracowników. Firmy rekrutacyjne, które próbują po prostu znaleźć pracowników za opłatą, będą walczyć w tym nowym, zaawansowanym technologicznie środowisku.

3. Rola człowieka będzie nadal istotna

Mimo, że technologia będzie odgrywała coraz większą rolę w branży rekrutacyjnej, ludzie nadal są niezbędni! Nawet jeśli AI i narzędzia automatyzacji stają się niezwykle zaawansowane, nie są one wystarczająco dokładne, aby zastąpić człowieka. Pod koniec dnia, branża rekrutacyjna to nadal biznes oparty na relacjach międzyludzkich i wskazówkach emocjonalnych. Komputery są dalekie od zrozumienia tych subtelnych złożoności i dlatego lepiej nadają się do tworzenia list potencjalnych kandydatów i zrobić kilka lekkich sortowania. Jednak proces rekrutacji nadal będzie wymagał ludzi do analizy i nawiązania kontaktu z każdym kandydatem.

 

W następnej dekadzie spodziewamy się, że elementy procesu rekrutacji, takie jak wyszukiwanie, zostaną zautomatyzowane. Jednak inne elementy wymagające interakcji z człowiekiem pozostaną w dużej mierze niezmienione. Firmy rekrutacyjne, które będą dobrze prosperować w tym środowisku, to te, które potrafią skutecznie określić, które procesy mogą być zautomatyzowane, a które nie.

Wnioski: Przewidywania dla branży rekrutacyjnej w 2030 r.

Branża rekrutacyjna znajduje się w ekscytującym okresie, w którym zachodzi wiele zmian. Wiodące firmy rekrutacyjne wymyślają nowe sposoby zbierania i analizowania danych oraz wdrażają najnowocześniejsze narzędzia, takie jak cleverstaff. Jednocześnie starają się zrównoważyć potrzebę budowania prawdziwych relacji i zwiększonej interakcji z ludźmi.

Do roku 2030 standardem będzie stosowanie przez firmy rekrutacyjne modeli biznesowych, które koncentrują się na oferowaniu pogłębionego doradztwa strategicznego opartego na danych, a nie jednowymiarowych usług owych. Firmy będą również oczekiwać więcej od firm rekrutacyjnych i będą szukać ich do konsultacji w zakresie szkoleń, personaliów kandydatów, retencji, dopasowania kulturowego i innych. Firmy rekrutacyjne muszą być gotowe na przyjęcie zwiększonych wymagań ze strony klientów, a jednocześnie przygotowane do działania w wymagającym, zaawansowanym technologicznie środowisku.