Nie ma co do tego wątpliwości - warto się zdrowo odżywiać, ale co to tak naprawdę znaczy? Czy zdrowie odżywianie to znaczy brak cukru i soli w diecie? Czy jedzenie batonika raz w tygodniu sprawia, że źle się odżywiamy? Warto dowiedzieć się, o co tak naprawdę chodzi z tym zdrowym odżywianiem i jakich zasad należy się trzymać, by dbać o swoje zdrowie i utrzymać prawidłową masę ciała. Tego dowiemy się z poniżej przygotowanego artykułu (autor to specjalista ze strony https://massextreme.pl/)

Zdrowe odżywianie – dlaczego warto?


Do zdrowego odżywania przekonuje się coraz więcej osób, ale niestety jeszcze nie wszyscy są w stanie zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowsze i bezpieczniejsze. Trzeba więc sobie jasno powiedzieć, że warto się zdrowo odżywiać, a dlaczego? Po pierwsze dzięki temu, że zdrowo się odżywiamy, dbamy o swoje zdrowie. Organizm pracuje prawidłowo, więc stajemy się bardziej odporni, wolne rodniki są stale wydalane, a tkanka tłuszczowa nie zwiększa swojej objętości. To dzięki temu czujemy się zdrowsi, mamy więcej siły i energii, a co najważniejsze - zmniejsza się ryzyko rozwoju wielu chorób. Kolejnym powodem, dla którego warto się zdrowo odżywiać, to poprawa wyglądu. Wiele osób ma problem z otyłością, trądzikiem, wypadającymi włosami, czy słabymi paznokciami. Takie problemy mogą sprawiać, że zmniejsza się nasze poczucie własnej wartości i pewność siebie. Jeśli jednak dbamy o prawidłowo zbilansowaną dietę, to cera wygląda idealnie, włosy i paznokcie są prawidłowo odżywione, więc ich kondycja jest doskonała. A dzięki temu, że nie spożywamy za dużo kalorii, nie grozi nam nadwaga i otyłość. Ostatni plus zdrowego odżywiania to doskonałe samopoczucie. Mamy więcej siły, czujemy się zdrowi, poprawia się wydajność organizmu, a dzięki temu, że wyglądamy lepiej, mamy więcej pewności siebie. A to wszystko dzięki temu, że dbamy o to, co jemy.

Jedzenie regularnych posiłków


Zdrowie odżywanie to nie tylko to, co znajduje się na naszym talerzu, ale również to, w jaki sposób jemy. Organizm człowieka mimo wszystko lubi rutynę i jest mu ona potrzebna do prawidłowego funkcjonowania. To dlatego tak ważne jest, by każdego dnia spożywać regularne posiłki, najlepiej o zbliżonych porach. Dzięki temu do organizmu trafią niezbędne zasoby energetyczne, które zostaną wykorzystane na bieżące procesy i zadania. Dodatkowo ważne jest również, to by starać się skupiać na jedzeniu, a posiłek powinien być dla nas czasem na odpoczynek. To więc oznacza, że nie możemy jeść w pośpiechu i ruchu. Najlepiej jeśli usiądziemy przy stole i będziemy jeść razem z innymi. Dzięki temu skupimy się na jedzeniu, a to również jest bardzo ważne. Wiele osób w obecnych czasach spożywa posiłki przed telewizorem lub komputerem, przez to mózg może nie zarejestrować rzeczywistej ilości spożytych kalorii, przez co nadal czujemy się głodni. Jeśli jednak skupimy się na jedzeniu, to szybciej poczujemy się nasyceni, a to uchroni nas przed podjadaniem między posiłkami. Konieczne jest również spożywanie pięciu posiłków dziennie. Najlepiej jeśli pierwszy posiłek odbędzie się do dwóch godzin po przebudzeniu, a ostatni dwie godziny przed położeniem się do łóżka.

Wybieraj nieprzetwarzaną żywność


Jeśli chcemy się zdrowo odżywiać, to najlepiej jeśli w naszej codziennej diecie znajduje się nieprzetworzona żywność. Jest ona najmniej kaloryczna, zdrowa i dostarcza do organizmu szereg niezbędnych składników odżywczych. Często w naszej diecie znajdują się przetworzone produkty, które składają się głównie z węglowodanów i tłuszczy trans, które są szczególnie niebezpieczne dla zdrowia. Ich ograniczenie zmniejszy ryzyko zawału serca, otyłości, a nawet niektórych nowotworów. Podczas zdrowego odżywiania lepiej jest poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie pysznego dania samodzielnie w domu, niż kupienie gotowego w sklepie, ponieważ tak naprawdę nie mamy pojęcia, co w nim się znajduje. A większość składników, które wykorzystywane są do tworzenia dań przetworzonych, jest niezdrowa, a w większych ilościach nawet niebezpieczna dla życia.

Wszystko z umiarem


Nie można jednoznacznie określić, co jest dla kogo zdrowe. Wiele osób uważa, że spożywanie mleka może być szkodliwe dla zdrowia, ale w rzeczywistości jest ono niezdrowe jedynie dla osób, które mają uczulenie na laktozę, a także spożywane w nadmiarze. Tak naprawdę zdrowie odżywianie powinno polegać na jedzeniu z umiarem. W rzeczywistości wszystko, co jemy, może być niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia, jeśli jest spożywane w nadmiernych ilościach. Ta zasada tyczy się soli, mleka, cukru, białka, węglowodanów, tłuszczy, minerałów, witamin, a nawet wody. Okazuje się, że jeść możemy niemal wszystko, jednak należy w tym znaleźć bezpieczny umiar, dzięki czemu nasza dieta będzie zdrowia i zadba o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. To są właśnie zasady, których należy się trzymać przy zdrowym odżywianiu.