Gdyby zorganizować plebiscyt na świętego Graala biznesu, do którego dąży każdy przedsiębiorca niezależnie od branży, pierwsze miejsce w wyszukiwarce z pewnością miałoby spore szanse na zwycięstwo. Statystyki pokazują bowiem jasno, że firmy obecne w ścisłej czołówce rankingów Google cieszą się znacznie większym zainteresowaniem niż konkurencja. Każda firma ma realne szanse, aby czerpać korzyści z wysokiej pozycji w SERP – razem ze specjalistami z agencji INSEO podpowiadamy, w jaki sposób może się tam znaleźć Twoja marka.

Nie licz na to, że klient sam Cię odnajdzie w odmętach internetu. Konsumenci nie tracą czasu na długie poszukiwania

Ponad 95% internetowego ruchu, jaki powstaje dzięki Google – a mówimy o ponad 28 milionach użytkowników w samej Polsce – przyjmują te serwisy, które pokazują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania organicznego. Najwięcej udziałów przypada rzecz jasna na miejsce pierwsze, dlatego firmy mocno dążą do tego, aby to ich witryny zasłużyły na to wyróżnienie. Chętni na ściągnięcie masy użytkowników muszą najpierw spełnić szereg wymagań, jakie stawia przed nimi Google. Temu służy SEO, jedna z gałęzi pozycjonowania w wyszukiwarce. Search Engine Optimization pozwala dostosować stronę do aktualnych norm jakościowych oraz trendów. Priorytetem dla Google jest szeroko pojmowana przydatność dla użytkownika: oznacza zarówno nasycenie wartościowymi, autorskimi treściami, jak również wysoki poziom technicznego funkcjonowania strony. Szybkie działanie, przejrzysta struktura kodu oraz responsywność (dostosowanie do wielkości i rozdzielczości ekranu urządzenia użytkownika) ułatwiają poruszanie się po serwisie zarówno internautom, jak też botom wyszukiwarki.

Pozycjonowanie swojej strony zacznij od SEO. Google wysoko ocenia witryny dopracowane w każdym szczególe

Amerykański potentat IT cyklicznie publikuje wytyczne dla webmasterów – im wcześniej wdroży się nowe zalecenia, tym lepiej dla miejsca w SERP. Rzecz jasna Google nigdy nie odsłoni wszystkich kart, dokładne zasady funkcjonowania algorytmów oraz mechanizmów układających rankingi pozostaną tajemnicą. Nie zmienia to faktu, że specjaliści SEO z agencji interaktywnych pilnie obserwują wszelkie zmiany i eksperymentują z rozmaitymi rozwiązaniami, co niejednokrotnie pozwala im dojść do konstruktywnych wniosków. Jeżeli tylko pojawia się możliwość wyprzedzenia konkurencji, należy z niej skorzystać. W końcu korzyści płynące z wyższej pozycji w Google są bardzo wymierne, niektórzy klienci agencji INSEO odnotowywali wzrost przychodów o 70% wkrótce po tym, jak ich witryna trafiła do TOP 10. Warto przy tym uważnie dobierać partnerów, którzy mieliby opiekować się firmową stroną – długotrwały, stabilny efekt ma znacznie większą wartość niż krótka obecność „na jedynce” i późniejsza kara za stosowanie zabronionych praktyk, czyli tzw. Black Hat SEO.