Dobrze zaprojektowana i kreatywna może przynieść rozpoznawalność i sprawić, że nasz lokal czy firma staną się bardziej rozpoznawalne. W zależności od tego, jakim budżetem dysponujemy i ile chcemy przeznaczyć na promocję, możemy zdecydować się na różne pomysły, rozmiary, materiały. Ile pieniędzy potrzeba, by wydrukować ulotki? Sprawdzamy!

Wybrać gramaturę

Kosztów drukowania ulotek nie da się policzyć raz. Jego cena zależy od wielu czynników, z których najistotniejsze to rodzaj papieru i nakład, jaki obejmuje zamówienie. Im lepszej jakości podkład i im więcej sztuk potrzebujemy, tym większe będą koszty takiego przedsięwzięcia. Dodatkowy koszt to również dwustronny zadruk czy wykorzystanie metod uszlachetniania papieru. To od nas zależy, który typ ulotki wybierzemy i, w efekcie, ile zapłacimy za cały ich zestaw.

W zależności od rodzaju papieru drukarnia może zaoferować nam reklamę na cienkim, tanim papierze i taką droższą, wykonaną na grubym materiale. Najpopularniejsza grubość to gramatura 130 g, która jest odrobinę grubsza od standardowej kartki papieru. Ale ta odmiana nie sprawdzi się najlepiej np. w przypadku ulotek składanych. Tutaj najlepszą gramaturą jest 170 g.

Im cieńszy papier, tym niższa jakość broszury. Jeśli zależy nam na wypromowaniu biznesu w sposób nieco bardzo szykowny, powinniśmy zainwestować nieco więcej w lepszej jakości papier. To on jest tutaj podstawą całego projektu. Na cienkiej karteczce nawet najpiękniejsza grafika będzie wyglądać nieestetycznie. Dlatego dla bardziej ekskluzywnych biznesów najlepszym wyborem będą gramatury od 250 g do nawet 300 g – grube, lśniące i eleganckie.

Nakład ma znaczenie

Kluczowe znaczenie dla ceny zamówienia ma nakład, który chcemy uzyskać. Im więcej ulotek zakład musi nam dostarczyć, tym wyższy będzie koszt takiego przedsięwzięcia. Na tym jednak nie warto oszczędzać. Drukowanie kilku egzemplarzy nie ma większego sensu. Ulotki są dość delikatne – łatwo je zniszczyć czy podrzeć. Dlatego zawsze należy zamawiać stosowny zapas. Tak, by móc podmienić gorsze egzemplarze i wręczać klientom piękne, nowe broszury reklamowe.

Dobra wiadomość jest taka, że – w niektórych punktach – im więcej egzemplarzy zamówimy, tym niższa cena za sztukę zostanie nam zaoferowana. Dla przykładu: przy zamówieniu 10.000 sztuk na zwykłym papierze kredowym 130 g, średnio zapłacimy 5 groszy za sztukę. Gdy zmniejszymy nakład do 1.000 sztuk, cena może podskoczyć do około 12 groszy za sztukę. A to już spora różnica. Nie warto więc na siłę ograniczać liczby planowanych do rozdania broszurek. Duże zamówienie to dodatkowe korzyści.

Co więcej?

Dodatkowe koszt poniesiemy także wtedy, gdy zdecydujemy się na uszlachetnianie papieru, na którym są zaprezentowane nasze teksty i grafiki. W finezyjne sposoby wykończenia papieru warto inwestować wtedy, gdy zależy nam na jakimś szczególnym efekcie wizualnym. Drukowanie ulotek można wzbogacić o foliowanie, lakierowanie, srebrzenie lub złocenie.

Każdy z tych zabiegów doda produktowi szyku i klasy i sprawi, że nawet zwykła ulotka stanie się ciekawym i niestandardowym sposobem przekazywania światu informacji o swojej firmie. Metody takie zapewnią nie tylko piękny wygląd, ale też większa wytrzymałość. Ulotki staje się dzięki nim sztywniejsze, odporniejsze na promienie słoneczne, wodę i zarysowania.