Szukasz wskazówek, jak odnieść sukces w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek tzn. SEO? Jak poprawić pozycjonowanie Twojej strony internetowej lub sklepuon-line? W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce! Czytaj dalej…

W czasie, gdy czytałeś to zdanie, było około 160 000 wyszukiwań w Google. Mianowicie na sekundę przeprowadzanych jest około 80 000 wyszukiwań. Dodam jeszcze ważną informację, że Google ma tylko 10 wyników wyszukiwania na pierwszej stronie. Jak znaleźć się w tej pierwszej dziesiątce? Będziesz to wiedzieć po przeczytaniu tego artykułu.

Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek? Pozycjonowanie stron

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub jak to często się skraca: SEO polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarkach, takich jak Google. To, które strony internetowe pojawiają się na górze wyszukiwarek, określają algorytmy. Optymalizując stronę internetową w oparciu o czynniki rankingowe wyszukiwarki, możesz w ten sposób zwiększyć szansę na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania - stąd nazwa pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek przeprowadzona prawidłowo prowadzi do bycia widocznym wysoko w wyszukiwarkach dla odpowiednich słów kluczowych, które dotyczą naszej branży czy sprzedawanego przez nas produktu. Dzięki temu przyciągasz potencjalnych użytkowników na stronę internetową, którzy mogą następnie przekształcić się w klientów.

Krótko mówiąc, chodzi o zwiększenie jakości i liczby osób odwiedzających Twoją witrynę.

Co oznacza optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, od angielskiego Search Engine Optimization (SEO), to technika wykorzystywana do pozycjonowania strony internetowej lub sklepu internetowego, aby wyglądał lepiej w wynikach wyszukiwania. Ponieważ wyszukiwarki wykorzystują algorytmy do pozycjonowania stron internetowych, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek może zwiększyć szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

O czym warto pamiętać, zanim zlecisz optymalizację i pozycjonowanie swojej strony lub sklepu internetowego?

Należy pamiętać, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek - pozycjonowanie stron to praca, która nigdy się nie kończy.

Aby dostać się na szczyt i tam pozostać, prace nad pozycjonowaniem muszą trwać nieprzerwanie. Nie ma skrótów. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek powinna być częścią Twojej firmy.

Dużą zaletą pozycjonowaniastron i sklepów pod kątem wyszukiwarek jest to, że nie musisz płacić za odwiedzającego, ale jeśli poprawnie zaprojektujesz stronę, generujesz tak zwany „organiczny” ruch. Nie pozostawiaj tego przypadkowi i nie ucz się na własnych błędach. Warto od razu zlecić pozycjonowanie profesjonalistom.

Zacznij od analizy SEO Twojej witryny

Zanim zaczniesz optymalizację SEO, powinieneś przeprowadzić analizę SEO swojej witryny, tzn. audyt SEO.

Dowiesz się wtedy:

  • jakich ulepszeń technicznych wymaga Twoja witryna,

  • wszystkie linki zostaną przeanalizowane,

  • zostanie wykonana analiza słów kluczowych,

  • poznasz listę rzeczy do zrobienia, aby lepiej wyświetlać się w Google.

Jeśli zależy Ci na otrzymaniu audytu od profesjonalistów w tym celu możesz skontaktować się z firmą MGroup z Łodzi – ich biuro znajduje się na ul. Pabianickiej – są specjalistami w zakresie SEO, pozycjonowaniastronwww i sklepówinternetowych.

Wskazówki dotyczące optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek

Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest „Jak pracuje się z SEO?”.

Na początku należy wyznaczyć osiągalne cele pozycjonowania Twojej strony lub sklepu.

Dane są kluczem do wszelkiego marketingu internetowego i tego by Twoje strony internetowe mogły znaleźć się wysoko w rankingu. Jeśli nie wiesz, jak strona internetowa radzi sobie dzisiaj pod względem odwiedzających i konwersji, nie będziesz wiedzieć też, czy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zadziałała, czy nie.

Wskazówka:

Pierwszym krokiem w planowaniu, który doprowadzi do większej liczby odwiedzających, jest tworzenie nowych treści na stronie oraz optymalizacja i rozszerzanie posiadanych treści.

Zaplanuj nowe trafne treści i badania słów kluczowych lub zleć to profesjonalistom.

Projektuj treści zgodnie ze swoimi celami

Z jednej strony chcesz pojawiać się w wyszukiwaniach, w których możesz przekonwertować odwiedzających na klientów, a z drugiej strony chcesz pojawiać się w wyszukiwaniach w bardziej pouczających treściach.

Odpowiednio zaplanowane i stworzone artykuły mogą podwyższyć Twój autorytet specjalisty w danej branży, jaką się zajmujesz, a tym samym przyczynić się do zwiększenia ilości klientów.

W taki właśnie sposób w MGroup – pozycjonowanie stron i sklepów internetowych - tworzymy artykuły dla swoich klientów. Merytoryczne treści zoptymalizowane pod kątem SEO! Jest to coś, czego poszukuje każdy właściciel strony internetowej lub sklepu on-line.

Porady SEO - jak pisać treści zoptymalizowane pod kątem SEO?

Jednym z najczęstszych pytań dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest to, jak pisać, aby Google polubiło treść i umieściło ją wysoko.

Dawno minęły czasy, kiedy ważne było uwzględnienie słów kluczowych, które chcesz uszeregować w X% tekstu. Google teraz lepiej rozumie tekst, znajduje nadmierną optymalizację i tym podobne. Dlatego nadmierne nasycenie słów kluczowych w tekście nie jest już dobre.

Zawsze pisz dla odwiedzającego

Podstawowa rada to pisać zawsze przede wszystkim dla gościa, który odwiedza Twoją witrynę.

Zasadą, którą możesz mieć, jest to, że chcesz pisać tak dobre treści, które ludzie „automatycznie” udostępniają i sami linkują do artykułu.

Na dłuższą metę Google będzie jeszcze lepiej interpretować dobrze i źle napisane treści, więc równie dobrze jest robić to poprawnie od samego początku. Staraj się tworzyć naprawdę ciekawe teksty na strony lub interesujące artykuły poparte faktami.

Techniczne spojrzenie na SEO strony lub sklepu internetowego

Oprócz tekstu na stronie internetowej w grę wchodzi również wiele innych czynników. Bez spojrzenia profesjonalisty ciężko jest uwzględnić wszystkie te składowe. Jednak postaramy się wymienić kilkanaście czynników, które są najważniejsze:

Główne słowa kluczowe w tytule SEO

Tytuł jest tym, co widać w Google i reprezentuje każdą witrynę.

Upewnij się, że strona ładuje się szybko

Wszystko powyżej 3 sekund musi zostać natychmiast zoptymalizowane. Google twierdzi, że 53% odwiedzających opuszcza stronę, jeśli ładowanie trwa dłużej niż 30 sekund.

Pamiętaj, że wszystkie najczęściej odwiedzane podstrony musisz przetestować indywidualnie.

Typowe błędy powolnego ładowania witryny to:

  • zbyt duże zdjęcia,

  • strona nie używa pamięci podręcznej.

Unikaj „duplikatów treści”

Upewnij się, że nie używasz tej samej treści na wielu swoich podstronach.

Używaj wielu obrazów i używaj dla nich znaczników alt

Upewnij się, że Twoje obrazy mają odpowiednie frazy wyszukiwania w tagach alt obrazu.

Linki wewnętrzne

To prawdziwa kopalnia złota, za którą wielu tęskni. Google sprawdza liczbę silnych linków, które otrzymujesz do Twojej witryny z innych witryn. Ale patrzą również na linki z Twojej własnej witryny. Podstrony, które otrzymają najwięcej linków wewnętrznych, będą postrzegane przez Google jako najważniejsze dla Ciebie.

Używaj wyszukiwanych fraz i słów kluczowych w nagłówkach (H1, H2, H3.)

Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu stron i sklepu internetowego SEO?

W MGroup pomożemy Ci pozyskać więcej klientów z Google, zwiększyć ruch na stronie i konwersję. Pozycjonujemy również sklepy internetowe i pomagamy w optymalizacji wizytówek Google. Nasi klienci działają w różnych branżach i mają różne potrzeby. Łączy ich to, że chcą umacniać swoją pozycję na rynku i osiągać długoterminowe wyniki.

Robimy wszystko dla Twojej obecności w Internecie

Gwarantujemy, że najważniejsze elementy zapewniające solidną obecność w Internecie są wdrażane, a także mogą być elastycznie rozbudowywane i rozwijane w miarę upływu czasu. Ważne jest, aby być widocznym w Internecie, jeśli chcesz mieć szansę na przetrwanie jako firma.

Wpisz w Google sklepy internetowe Łódź i sprawdź czy jesteśmy skuteczni :)

Co jeszcze możesz nam zlecić?

Strony internetowe wykonane na własnym CMS, który jest bezpieczny i nie wymaga aktualizacji. Z naszych rozwiązań korzystają zarówno przedsiębiorcy, jak i banki.

Czy chcesz również prowadzić sklep internetowy? Pomożemy Ci skonfigurować Twój e-commerce! Tworzymy przyjazny sklep internetowy i zapewniamy, że jego przejrzystość dla użytkownika jest na najwyższym poziomie, a odwiedzający z łatwością znajdą to, czego szukają.

Strona powinna również mieć dużą prędkość ładowania zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych – sprawdzimy to!

Media społecznościowe stały się częścią codziennego życia wielu ludzi – dla Ciebie możemy zająć się prowadzeniem profilu firmy oraz zaawansowanymi kampaniami, aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Średnio ponad 80% wszystkich internautów (na świecie) korzysta z mediów społecznościowych, a 99% z nich korzysta z aplikacji na swoich telefonach. Liczba użytkowników mediów społecznościowych stopniowo rośnie.

Ostatnie słowa na temat SEO - pozycjonowania stron i sklepów internetowych

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek pozostaje jedną z najbardziej opłacalnych i długoterminowych dostępnych strategii marketingowych.

Dzięki odpowiednim narzędziom, dobrej treści i linkom możliwe jest zajęcie pierwszych pozycji np. na najbardziej konkurencyjnych słowach kluczowych, nawet jeśli zaczynasz dopiero dziś.