Coraz większą uwagę przykłada się na bezpieczeństwo towaru, dbałość o przepisy RODO czy wykorzystanie paczki w kontekście marketingowym. Szczególnie ta ostatnia kwestia stała się szczególnie istotna: dobrze zapakowana przesyłka będzie wizytówką e-sklepu. Niechlujna – antyreklamą. Na co zwrócić uwagę zabierając się do właściwego zapakowania produktów do wysyłki?

Jak powinien być zapakowany towar ze sklepu internetowego? Oczywiście schludnie i estetycznie oraz bezpiecznie. Warto jednak na te kwestie spojrzeć zdecydowanie głębiej.

Opakowanie do przesyłek z e-sklepu

Im większy asortyment, tym większa jest potrzeba zróżnicowania opakowań. Jednocześnie pojawia się trudna potrzeba balansowania wydatkami – karton jest drogi, przez co trzeba ostrożnie wybierać wśród najlepszych jakościowo materiałów. Niewątpliwie jednak pudełka do towarów ze sklepu internetowego powinny być solidne i trwałe. Ważne są usztywniane ścianki zabezpieczające towar podczas transportu.

Mimo wyższej ceny warto wybierać te opakowania, które są mocniejsze, sztywniejsze i zbudowane z grubszej warstwy materiału bazowego. Zdecydowanie lepiej zabezpieczą produkt niż elementy gorsze jakościowo.

Należy pamiętać, że przesyłki kurierskie bywają poddawane różnym obciążeniom podczas transportu. Choć firmy kładą duży nacisk na dostarczenie ich bez uwag, z pewnością mocniejsza konstrukcja wpłynie na większy komfort nadawcy towaru. Oczywiście planując wysyłanie przesyłek, zamów kuriera renomowanej firmy – inne mogą być wyborem ryzykownym.

Wypełnienie paczki materiałem zabezpieczającym

Dobrze jest wypełnić paczkę odpowiednim materiałem, który niejako uszczelni towar wewnątrz opakowania. Nie trzeba do tego kupować drogich wypełniaczy – przy wysyłce seryjnej można np. korzystać z wyprofilowanych arkuszy styropianu. Zdecydowanie odradza się w dzisiejszych realiach zabezpieczanie towaru czymkolwiek – stos gazet jako uszczelnienie towaru w paczce kurierskiej będzie wizualnym i marketingowym dramatem.

Marketingowe wyeksponowanie marki e-sklepu

Przesyłka kurierska jest idealna do tego, by wzmocnić przekaz marketingowy. Warto zadbać np. O własny nadruk na opakowaniu czy nawet detal – wstążkę lub inny drobny element. Sam karton jest oczywiście idealny do tego, by zaprezentować na nim logo firmy, adres www czy numery kontaktowe. Ciekawym pomysłem bywa wykonanie opakowania w nietypowej formie – np. domku, który później dzieci mogą pokolorować w ramach zabawy. Oczywiście wszelkie pomysły marketingowe i dotyczące ekspozycji logo można bezproblemowo wykorzystać też w zakresie wyboru wypełnienia czy zaprojektowania innych elementów.

Wygoda dla odbiorcy przesyłki

Projektując niestandardowy wzór opakowania do sklepu internetowego trzeba też pamiętać o prozaicznej kwestii wygody – transportu czy przekazywania. Jak pokazuje np. platforma do zamówień KurJerzy.pl., znaczenie dla zlecenia ma to, czy paczka jest standardowa czy raczej nietypowa – może się to przełożyć na wycenę. Inną sprawą są oczywiście wrażenia odbiorcy. Otrzymując trudne w utrzymaniu, nieforemne opakowanie, które zostało nadmiernie zabezpieczone gruba taśmą pakową, może nie być zadowolony. Wybierając opakowanie do przesyłki kurierskiej warto więc zmienić perspektywę – spojrzeć na cały ten proces oczami osoby, która odbierze przesyłkę i rozpocznie jej odpakowywanie.