Bardzo ważną rolę odgrywa tutaj lobby hotelowe, które jest niczym innym jak przestrzenią, w którą wkracza się zaraz po wejściu do hotelu. Lobby hotelowe jest swoistą wizytówką każdego hotelu. W dużej mierze to właśnie na jego podstawie hotele są oceniane, dlatego też przestrzeni tej poświęca się dużo uwagi.

Lobby hotelowo - reprezentatywna część hotelu

Goście potrafią wyrobić sobie opinię na temat danego hotelu, zanim wejdą do pokoju hotelowego czy skorzystają z atrakcji oferowanych przez dany hotel. Wyrabiają sobie zdanie na podstawie pierwszego wrażenia. Na początek stykają się z przestrzenią lobby hotelowego, dlatego to właśnie ona jest reprezentatywną częścią hotelu. W związku z czym musi być odpowiednio zaaranżowana, aby być jednocześnie atrakcyjna i niezwykle funkcjonalna.

Czym jest lobby hotelowe? Mogłoby się wydawać, że jest to zwykły korytarz z recepcją hotelu, służący jedynie do przemieszania się gości wchodzących i wychodzących z hotelu czy dopełniania wszelkich formalności z ich pobytem. Nic bardziej mylnego. Oczywiście lobby hotelowe w zależności od standardu hotelu wyglądają nieco inaczej, ale nie należy go traktować jako zwykłego, nic nie znaczącego szlaku komunikacyjnego.

Lobby hotelowe - wielofunkcyjna przestrzeń

Przestrzenie hotelowe są podzielone według swojego przeznaczenia. Mamy więc przestrzeń:

  • do wypoczynku nocnego - pokoje hotelowe;
  • do relaksu i rozrywki - strefy wellness & spa;
  • gastronomiczną - restauracja, bar;
  • do wypoczynku dziennego - lobby hotelowe.

Wystrój i estetyka każdej przestrzeni musi być spójna i tworzyć jedną całość tak, jak np. w Best Western - nawiązywać do charakteru oraz stylu danego hotelu. Lobby hotelowe jest miejscem wypoczynku dziennego. Odpowiednio zaaranżowana i wyposażona przestrzeń wyróżnia dobre lobby hotelowe, z którego goście mogą swobodnie i komfortowo korzystać. Lobby hotelowe spełnia wiele funkcji:

  • służy do wypicia kawy i zapoznania się z prasą;
  • zjedzenia posiłku, wypicia drinka;
  • służy do wypoczynku czy spotkań towarzyskich lub biznesowych;
  • umożliwia korzystanie z Internetu (jeśli w pokojach nie jest on dostępny);
  • jest punktem informacyjnym i umożliwia załatwianie wszelkich spraw z obsługą hotelu.

Brak więc odpowiedniego wyposażenia typu stoliki, krzesła, wygodne kanapy, stoisko z prasą, baru, telewizora, sieci Wi-Fi sprawia, że lobby hotelowe jest słabe, a jego funkcja została ograniczona jedynie do korytarza - szlaku komunikacyjnego.

Powierzchnia lobby hotelowego - dostosowana do możliwości hotelu

Oczywiście im lobby hotelowe ma większą powierzchnię, tym lepiej i łatwiej ją zaaranżować. Takie możliwości mają zwykle nowopowstające hotele, gdzie już na etapie projektu można przeznaczyć odpowiednią powierzchnię na lobby hotelowe. W budynkach starszych, adoptowanych możliwości są nieco ograniczone.

Niemniej jednak ważne jest, aby przestrzeń lobby hotelowego była tak zagospodarowana, aby goście mogli swobodnie z niej korzystać. W końcu jest to korytarz, główny szlak komunikacyjny hotelu. Musi on stanowić swego rodzaju przystań dla gości, jak również umożliwiać swobodne przemieszanie się po hotelu. Goście wchodzący czy wychodzący z hotelu nie powinni przeszkadzać tym, którzy zatrzymali się, aby odpocząć lub skorzystać choćby z Internetu.

Lobby hotelowe - sposób na zauroczenie gości

Ciekawa i atrakcyjna aranżacja lobby hotelowego będzie przykuwała uwagę gości oraz wzbudzi ich zainteresowanie. Jeśli goście odnajdą się w tej przestrzeni, poczują się komfortowo, to z pewnością przełoży się to na ich zadowolenie z pobytu. Chętnie podzielą się swoją opinią z innymi. W ten sposób hotel otrzymuje darmową i bardzo cenną, bo skuteczną reklamę.

Wystrój lobby hotelowego musi odnosić się do ogólnego stylu hotelu. Lobby hotelowe wcale nie musi wiązać się z przepychem, może być minimalistyczne, ale ważne jest, aby jego aranżacja cechowała się pewnym wyczuciem smaku i miała na uwadze przede wszystkim komfort gości. Lobby hotelowe musi być funkcjonalne, ale liczy się również pierwsze wrażenie. W związku z tym warto sprawić, aby ta przestrzeń była na swój sposób wyjątkowa, by goście hotelowi mogli być nią zauroczeni oraz czuli się w niej komfortowo.