Firma już od 1937 roku zdaje się stale zwiększać swoją popularność i zdobi nie tylko twarze osób prywatnych, a także celebrytów, w tym osoby z pierwszych stron gazet. Marka powstała z rąk Bausch & Lomb, a teraz znajduje się pod skrzydłami firmy Luxottica Group S.p.A. Historia marki jest nie tylko ciekawa, ale także inspirująca, gdyż pokazuje siłę drzemiącą w świetnie zaprojektowanym produkcie.

okulary ray ban

Michael Jackson, Tom Cruise, The Blues Brothers, Marilyn Monroe…

Powyższe nazwiska oraz nazwy własne łączy jedno, krótkie sformułowanie - Ray-Ban. Okulary tej firmy stały się znakiem rozpoznawczym powyższych osobistości i wśród dziesiątek zdjęć znajdziemy wiele, które ukazują je właśnie w okularach Ray-Ban. Uśmiech Marilyn w tych okularach stał się ikoniczny, a fanki zaczęły na potęgę naśladować swoją idolkę. Nie bez powodu. Modele tej marki polubili wszyscy ludzie za sprawą ich niesamowitej prezencji i stylu, który był w stanie zmienić stylizację każdej osoby.

Najważniejsze modele z punktu widzenia historii

Okulary przeciwsłoneczne Ray Ban są znane między innymi dzięki kilku najsławniejszym modelom oprawek. Wayfarer, czyli klasyczne i uniwersalne okulary były uwielbiane przez wszystkich ludzi już od chwili ich pojawienia się na rynku. To zasługa ponadczasowego designu. Model Aviator z kolei miał swoje początki w 1939 roku, więc raptem 2 lata po założeniu firmy Ray-Ban, i natychmiast stał się synonimem męskiego pilota za sprawą filmu Top Gun, w którym Tom Cruise podbijał serca fanek właśnie za ich pomocą. Co ciekawe, generał John MacCready zamówił wówczas pierwszą transzę okularów dla pilotów. Miały doskonale chronić przed intensywnymi promieniami słonecznymi, dlatego cechują się charakterystycznym kształtem, zachodzącym na kości policzkowe. Okulary Ray Ban są także znane za model Clubmaster. Charakterny, nieco zadziorny i zarazem bardzo klasyczny, który doskonale zdobił osoby odziane w garnitury najwyższego sortu.

Na uwagę zasługują również autorskie soczewki z oznaczeniem G-15 i B-15, które zasłynęły z fantastycznych właściwości odbijających promienie słoneczne. Miały zabarwienie, kolejno, zielone i brązowe, dzięki czemu znakomicie pasowały do stylu większości odbiorców.

Czy okulary Ray-Ban to klasyka?

 

Tak! Ray-Ban to nie marka, a styl życia. Typowe, białe logo umieszczone na prawym szkle jest rozpoznawalne niczym najznakomitsze obrazy i stanowi historię, a nie tylko sposób na praktyczną ochronę przed słońcem. Dlatego okulary przeciwsłoneczne Ray Ban pozostaną z nami już na zawsze i z pewnością będą znane przez kolejne pokolenia.