Kariera ze znaną marką w tle

Jednym z podstawowych błędów, jakie popełniają młode osoby będące na początku kariery, jest pochopne wiązanie się z przypadkowym pracodawcą. Z reguły jest on nierozpoznawalny w swojej branży lub działa od niedawna na rynku. Współpraca taka często bowiem okazuje się niesatysfakcjonująca.

Aby uniknąć tego typu przykrych niespodzianek, warto dokładnie przeanalizować docelowe miejsce pracy i wykonać rzetelny research. Pamiętajmy, że zadowolone powinny być obie strony - zarówno pracodawca, jak i pracownik.

W segmencie motoryzacyjnym z pewnością liderem jest bawarski koncern BMW, którego produkty doceniane są na całym świecie i to już od ponad stu lat. Taka pozycja to nie przypadek, lecz efekt codziennego wysiłku przeszło stu dwudziestu tysięcy pracowników tego koncernu.

Na szczególną uwagę zasługuje personel firmy, który działa bezpośrednio z Klientem i jednocześnie jest ambasadorem marki BMW. To właśnie od tych osób zależy, jak firma jest postrzegana na rynku. Do grupy ambasadorów zalicza się m.in. doradca serwisowy.

Obowiązki doradcy serwisowego

Praca doradcy serwisowego to zajęcie dla osób czerpiących satysfakcję z bezpośredniego kontaktu z Klientem. Polega na szeroko rozumianym proaktywnym wsparciu posprzedażowym.

Oznacza to prowadzenie pełnego procesu koordynacji serwisowej poprzez pryzmat potrzeb osoby, która jest obsługiwana - od planowania i przygotowania przyjęcia auta, poprzez profesjonalne doradztwo a na wydaniu auta kończąc.

Istotnym elementem jest również współpraca z innymi jednostkami serwisu jak księgowość, warsztat czy dział części zamiennych i akcesoriów. W przypadku niektórych salonów listę kluczowych obowiązków zamyka dodatkowo oferowanie produktów finansowych.

Oczekiwania stawiane doradcy serwisu

Z reguły od doradcy serwisu oczekuje się co najmniej jedno- lub dwuletniego doświadczenia w obsłudze Klienta oraz podstawowej wiedzy z zakresu budowy pojazdów technik napraw. Na tym stanowisku liczy się także prezencja i kultura osobista. Każdy z pracowników salonu powinien mieć prawo jazdy kategorii B.

Korzyści z pracy w sieci dealerskiej?

Czerpanie z efektu skali, jakim jest praca dla dużego gracza rynkowego to nie tylko stabilne zatrudnienie czy dobre wynagrodzenie uzupełniane atrakcyjnym systemem premiowym. To również odpowiednio przygotowane stanowisko pracy i co być może najważniejsze - tryb przygotowania do pracy.

Profesjonalizm marki przejawia się także poprzez liczne szkolenia, gwarantujące sprawne wdrożenie do pracy oraz dalszy rozwój umiejętności, a których ukończenie wieńczy otrzymanie prestiżowych certyfikatów cenionych na rynku motoryzacyjnym.

Jak przebiega proces rekrutacji?

Praca w BMW wypełniona jest pasją do motoryzacji. Podobnie jest z programami rekrutacyjnymi, które realizowane są w sposób płynny, przemyślany i nowoczesny. Świadczy o tym chociażby fakt, że w proces zatrudnienia włącza się rozwiązania z pogranicza IT i HR. Przykładowo, kandydat przechodzi przez interaktywną grę wideo, która przybliża mu przyszłe środowisko pracy.

Na stanowisko doradcy serwisu BMW aplikować można poprzez wygodny w obsłudze, intuicyjny portal praca-dealerbmw.pl.