ad

Takie opinie, na pierwszy rzut oka cokolwiek kontrowersyjne, wśród specjalistów zajmujących się marketingiem wcale nie należą do rzadkości. Innymi słowy: jeżeli potencjalny klient ma do wyboru 2 identyczne lub porównywalne rzeczy, wybierze tę którą zna i pozytywnie mu się kojarzy. O dziwo wciąż znaczna część właścicieli firm w Polsce lekceważy siłę marki i nie dba o jej stworzenie.

Kreacja brandu zaczyna się na etapie projektowania loga oraz pozostałych elementów identyfikacji wizualnej

Osobiste doświadczenia z poszczególnymi produktami mają dla odbiorcy równie duże znaczenie, jak wartości przekazywane przez markę. Jedni szukają mocnych wrażeń, inni wręcz przeciwnie: gwarancji bezpieczeństwa. To wszystko można zakomunikować w sposób graficzny, za pomocą rozmaitych środków przekazu. Kompozycja kolorystyczna, zastosowane czcionki oraz pozostałe elementy wywołują określone reakcje, uzależnione m. in. od schematów percepcji czy uwarunkowań kulturowych. Szeroko zakrojone badania marketingowe pozwalają poznać preferencje potencjalnych klientów i dostosować całą identyfikację wizualną do grupy docelowej.

Tymczasem, jak przyznają przedstawiciele firmy Adsystem budującej zabudowy targowe na potrzeby wielu branż, sporo przedsiębiorców wciąż oczekuje realizacji własnych pomysłów. Prezentują to, co podoba się im samym, a nie konsumentom. A później następuje zdziwienie, że działania marketingowe nie przynoszą zamierzonych efektów… Niestety trzeba odłożyć na bok osobiste poczucie estetyki i postawić na rozwiązania naukowe.

Zarówno oprawa zabudowy targowej, jak i pozostałe cechy charakteryzujące markę, muszą być całkowicie spójne


Eventy gromadzące liczną publiczność, podczas których prezentuje się swoje produkty i umożliwia przyszłym klientom ich wypróbowanie, to oczywiście tylko jedna z dróg budowania świadomości brandu. Marka musi się na dobre zakorzenić w umysłach odbiorców, zanim zanim stanie się rozpoznawalna na szeroką skalę. Działania reklamowe nie mogą koncentrować się na jednym obszarze. Obojętnie, czy mowa o targach i konferencjach, internecie czy medialnych spotach. Każda kampania marketingowa nie dość, że powinna współgrać z aktywnościami podejmowanymi na innych polach, to jeszcze musi zgadzać się z tym, co produkt reprezentuje sam z siebie. Jak widać opakowanie odgrywa niezwykle istotną rolę: wyróżnia się, a zarazem koncentruje uwagę na jednym głównym elemencie. Dokładnie te same prawidłowości dotyczą projektowania banerów czy też firmowych stoisk targowych – a wszystko zaczyna się od podstaw, czyli przełożenia wartości marki na obraz w fazie projektowania.