Portfolio

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w agencji brandingowej jest jej portfolio. Tak samo, jak chcesz zobaczyć pracę projektanta lub architekta, zanim ich zatrudnisz do budowy domu, tak samo musisz zobaczyć pracę agencji brandingowych, zanim zlecisz im projektowanie marki.

Na dobry początek przejrzyj ich stronę internetową oraz wpisy w mediach społecznościowych. Koniecznie poproś również o ostatnie realizacje. W ten sposób najszybciej ocenisz, które agencje można poddać dalszemu badaniu, a z których od razu można zrezygnować.

Doświadczenie w branży

Dowiedz się, jakie doświadczenie ma agencja w pracy z firmami podobnymi do Twojej. Znajomość danego segmentu rynku jest wartością zawsze dodaną. Nie ograniczaj się jednak tylko do sprawdzenia agencji, które pracują z klientami z Twojej branży. Doświadczenie w pracy z wieloma różnymi typami firm świadczy o tym, że agencja wie, jak wykonać swoją pracę i dobrze rozumie procesy związane z projektowaniem samej marki.

Proces tworzenia marki

Dobra agencja brandingowa będzie w stanie bardzo jasno wyjaśnić swój proces projektowania marek. Jest to szczególnie ważne, jeśli współpracujesz z kimś pierwszy raz lub nie pracowałeś nigdy wcześniej z żadną inną agencją brandingową.

Jeśli ich język jest niejasny lub trudno jest zrozumieć, co pracownik agencji ma na myśli, może to oznaczać, że sam proces nie jest do końca przemyślany lub sami pracownicy go nie rozumieją. To powinna być dla Ciebie czerwona lampka ostrzegawcza - może oznaczać, że agencja nie będzie w stanie zaproponować niczego ciekawego.

Cena

Wycena usług marketingowych wzbudza wiele kontrowersji u przedsiębiorców, którzy chcą z nich skorzystać. Często za podobną usługę, jedna agencja żąda nawet 3-4 razy większego wynagrodzenia niż inna. To samo dotyczy agencji brandingowych.

Jeśli prześledzić oferowane przez nich cennik, można zauważyć, że rozbieżności cenowe są bardzo duże. Warto więc wziąć pod uwagę to, ile trzeba będzie zapłacić w konkretnej agencji.

Żeby dokładnie porównać wszystkie opcje, najlepiej wziąć do wyceny przynajmniej 3-4 oferty. Należy jednak pamiętać, że cena jest tylko jednym z kryteriów i nie powinna być traktowana jako najważniejszy czynnik wpływający na decyzję.