Można śmiało powiedzieć, że generalny remont dworca PKP dobiega końca. Efekty są widoczne. Pasażerowie już korzystają z części tej inwestycji. Wybudowany został nowy, wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Zobacz też:Dworzec PKP w budowie [ZDJĘCIA]

- Peron ma nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. - Po zakończeniu wszystkich prac ustawione zostaną wiaty i ławki.

Roboty trwają jeszcze w podziemiu. Przejście podziemne ma łączyć dwie strony miasta. Nad betonową konstrukcją ułożono już nowe tory. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody i szyby windowe. Wewnątrz przejścia trwają jeszcze prace wykończeniowe.

- Roboty zakończą się w III kwartale bieżącego roku. Obecnie dojście do peronu zapewnia tymczasowe przejście w poziomie szyn – dodaje Wilgusiak.

W Pabianicach powstał już nowy układ torowy i sieć trakcyjna, a także wymieniono 10 rozjazdów. Sprawne przejazdy zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Za to na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni.

Zobacz też:Tak będzie wyglądał dworzec

Czy epidemia koronawirusa wpłynęła na prace remontowe?

- Wykonawca kontynuował prace podczas obostrzeń związanych z pandemią covid -19 – tłumaczy rzecznik.

Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.