Jego organizatorem jest łódzki oddział Polskiego Związku Głuchych. W szkoleniu uczestniczy personel, który będzie miał kontakt z pacjentami o szczególnych potrzebach, czyli m. in pracownicy rejestracji, izby przyjęć, sekretariatów oddziałów szpitalnych oraz administracji. Odbywa się ono w ramach programu „Dostępność plus dla zdrowia”.
PCM na jego realizację dostało 1 927 661 złotych. Jest to prawie maksymalna pula dofinansowania (granica to 2 mln zł).
Dzięki projektowi udało się kupić 15 nowych, regulowanych leżanek dla pacjentów. Mają elektrycznie regulowaną wysokość i zwiększoną nośność. Wszystkie trafiły do szpitalnych oddziałów i przychodni rejonowych. Kosztowały łącznie prawie 50 tys. zł.
Kupiono też 10 przenośnych pętli indukcyjnych dla osób słabosłyszących. Urządzenia wzmacniają głośność, ułatwiając komunikację i wyciszają szumy uszne.
Do szpitala dostarczono również 5 krzeseł transportowo-ratowniczych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się np. po schodach. Kosztowały w sumie 18.900 zł.
W ramach projektu „Dostępność plus” PCM planuje również:
wymianę 2 dźwigów osobowych (w istniejących szybach), zakup krzeseł do poczekalni, pulsoksymetrów wag, przenośnych aparatów EKG, foteli ginekologicznych, łóżek bariatrycznych, aparatu KTG, drukarki do Braille”a map tyflograficznych zewnętrznych i wewnętrznych oraz oznaczeń identyfikujących personel szpitala. Ponadto zostanie zmodernizowana i dostosowana do standardu WCAG 2.1. szpitalna strona internetowa, wykupiony abonament na tłumacza migowego i szkolenie pracowników szpitala w zakresie kompetencji cyfrowych.
Projekt ma być zrealizowany w naszym szpitalu do 30 czerwca 2023 roku.
Program „Dostępność Plus” to program rządowy. Jego celem jest zapewnienie swobodnego dostępu do dóbr, usług i możliwości udziału w życiu społecznym i publicznym osób ze szczególnymi potrzebami, m.in. głuchoniemych, niewidomych lub słabowidzących, osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo.
Komentarze do artykułu: Personel PCM uczy się języka migowego
Nasi internauci napisali 3 komentarzy
komentarz dodano: 2023-01-16 19:00:43
Wiem, że o poranku przed REJESTRACĄ wszystkich ośrodków zdrowia, ustawia się kita potencjalnych pacjentów - analogowych, z myślą, że tylko koleja i stanięcie w niej zapewnia rejestrację wizyty u lekarza. Jak w takiej sytuacji, kilka pań ma odbierać telefony "wygodnych - nowoczesnych" w pierwszej kolejności! od stojących w zgrai "dupio - pacentów"? ... wystarczy być dupiokomentatorem na ŻP.
...karteluch dostaje się przez telefon? Nieee.... zamawiam telefonicznie!! w stosownych godzinach łączności z rejestracją!, iiii dla mnie jest normalne, naturalne, że nie jestem w stanie zapanować nad swoim realem w perspektywie czasu wizyty u lekarza. Ale wtedy dzwonię do REJESTRACJI i informuję, że nie mogę. W ten sposób zwalniam!!! termin wizyty dla kolejnego pacjenta. A jaaaa?... umawiam się na kolejną wizytę! Proste jak świński ogon w zupie ogonowej
komentarz dodano: 2023-01-16 16:31:55
komentarz dodano: 2023-01-16 15:57:44