Koniecznie należy pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej widoczności i wysokiej pozycji w Google. Większość klientów przegląda bowiem najwyżej dwie strony.

Samodzielne pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie jest długofalowym procesem, mającym na celu podniesienie fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google. Domena zyskuje dzięki temu większą widoczność, co przekłada się na ruch organiczny na stronie. Jeśli nie jesteś przekonany, czy zamówić usługę pozycjonowania sklepów, możesz początkowo spróbować wypozycjonować sklep samodzielnie. 

Aby dobrze zadbać o widoczność swojej witryny, należy pamiętać o następujących czynnościach:

  • wybrać odpowiednią domenę, w której będzie funkcjonował sklep;
  • zaprojektować budowę stron, podstron i podkategorii;
  • włączyć certyfikat SSL dbający o bezpieczeństwo przesyłania danych ze stron internetowych;
  • zoptymalizować stronę pod kątem szybkości ładowania się, optymalizacji grafiki, kodu źródłowego czy szybkości serwera;
  • dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Jest to podstawowe zadanie SEO. Warto dobrze przemyśleć dobór tych słów. Są to bowiem frazy, które najczęściej wpisują klienci poszukujący tego, co oferuje Twój sklep. Pomocne w tym zadaniu mogą być darmowe narzędzia jak np. Answerthepublic.com;
  • zadbaj o dobry content.

Content marketing

Wyszukiwarka Google ceni ciekawe, merytoryczne i oryginalne treści. Warto pamiętać, aby umieszczać zoptymalizowane pod kątem SEO wpisy na stronach kategorii, podkategorii, produktowych, w opisach produktów i kategorii. Wszystkie one powinny zawierać nagłówki H1, H2, H3, słowa i frazy kluczowe. Treści nie powinny się powtarzać. Należy unikać lania wody i kopiowania z innych stron. 

Dobrym sposobem na podniesienie widoczności strony jest prowadzenie bloga tematycznie związanego z działalnością sklepu. Można tutaj pisać poradniki, artykuły eksperckie, dzielić się wiedzą. Blog zwiększy ruch organiczny na stronie, a tym samym podniesie jego widoczność w przeglądarce. Treść bloga powinna także być zoptymalizowana pod kątem fraz kluczowych. Warto tutaj także wziąć pod uwagę linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Linki wewnętrzne mogą odsyłać czytelników do innych wpisów na blogu lub konkretnych produktów czy ich grup.

W internecie można znaleźć wiele stron z poradami na temat pozycjonowania sklepów. Jest to jednak zadanie czasochłonne. Warto więc zastanowić się, czy nie zlecić go profesjonalnej agencji SEO, a samemu zająć się zarabianiem pieniędzy dla swojego sklepu.