Samo założenie działającej platformy sprzedażowej i zapewnienie konkurencyjnych cen nie wystarczy, by wybić się spośród konkurencji. Niezbędne staje się więc zainwestowanie w pozycjonowanie. W ten sposób możesz zadbać o reklamę swojego sklepu online i pozyskać wielu wiernych Klientów. Sprawdź, jak przygotować internetową kampanię, która przyniesie Ci sukces.

W osiągnięciu upatrzonego celu pomoże Ci pozycjonowanie strony

Przedsiębiorca podejmujący działania na rynku zwykle jest nastawiony na konkretny cel, czyli na zysk. Nie ma w tym nic dziwnego – każdy właściciel sklepu internetowego chce rozwijać swoją platformę sprzedażową, pozyskiwać Klientów i utrzymywać się dzięki swojej działalności. Zatem pierwszym krokiem będzie takie zaplanowanie kampanii reklamowej, aby zysk stał się pewny. Zapewne nie masz czasu ani ochoty na chaotyczne działania, które mogą zakończyć się stratami: postaw więc na reklamę, jaka zapewni Ci doskonały wizerunek w sieci. Wystarczy umiejętnie rozplanować całą akcję marketingową, włączając w nią różne instrumenty marketingowe, a w efekcie nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale też pozyskasz wielu wiernych Klientów. Są to na przykład pozycjonowanie i reklama w Google. Na początku określ cel kampanii. Dzięki niemu będziesz wiedział, czy podjęte kroki były skuteczne i czy warto iść dalej w tym kierunku. Celem może być na przykład zwiększenie sprzedaży o 15% czy wzbudzenie zainteresowania wśród większej liczby internautów.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Podczas planowania kampanii SEO warto celnie wskazać grupę docelową, do jakiej będziesz kierował swój przekaz. Nie można bowiem obrać na cel wszystkich internautów, gdyż nawet język i sposób reklamowania danego produktu czy usługi będzie inny w zależności od odbiorcy. Innych słów użyjesz, żeby zainteresować nastolatka, młodą matkę lub starszą osobę. Jeśli precyzyjnie określisz adresatów swojej kampanii, znacznie zwiększasz swoje szanse na odniesienie sukcesu. Dzięki temu z powodzeniem zbudujesz z Klientem długotrwałą i pozytywną relację marketingową.

Dopracuj każdy krok, a szybko zrealizujesz swoje marzenia

Następnym krokiem jest wybranie sposobu dystrybucji treści i wspomnianych już przekazów reklamowych. Dobrym ruchem jest po prostu publikacja tekstów zgodnych z zasadami SEO na stronie internetowej, a także inwestycja w kampanię Google Ads. Wielu przedsiębiorców decyduje się też na rozpowszechnianie artykułów w sieci: na mediach społecznościowych, na serwisach zewnętrznych czy blogach. Dziś największą siłę przebicia mają social media, a także, przez wielu niedoceniana, wyszukiwarka. To tam zaczyna swoje poszukiwania każdy internauta, który chce znaleźć konkretny produkt czy usługę. Wyświetlanie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania daje dużo większą szansę na to, że użytkownik kliknie w link prowadzący do Twojej strony internetowej. Pamiętaj, że wszystkie podejmowane działania powinny stanowić spójną całość – to prosta droga do odniesienia sukcesu sprzedażowego. Nie pozostawiaj rozpoczętej kampanii reklamowej samej sobie: tylko regularna praca nad nią da Ci oczekiwane efekty. Wszystkie poczynione kroki poddawaj skrupulatnej analizie, wyciągaj konstruktywne wnioski i stosuj je w przyszłości. W tym celu dobrze jest skorzystać z dostępnych w sieci narzędzi, takich jak Google Analytics, generować raporty na podstawie uzyskanych danych i opierać się na nich podczas kolejnych działań. Oczywiście możesz posługiwać się różnymi programami, zależnie od oczekiwań. Celem niech jednak zawsze będzie zwiększona sprzedaż i wyróżnienie się spośród nawet najbardziej rozbudowanej konkurencji.