ad

Pozycjonowanie e-commerce to dobry sposób, by niewielkim kosztem dotrzeć nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż.

Pozycjonowanie sklepu – najpierw audyt SEO

Zanim będziesz mógł spróbować przeanalizować, gdzie Twoja firma jest obecnie pozycjonowana, musisz najpierw zidentyfikować rynek, na którym się znajdujesz. Dla niektórych firm będzie to naprawdę łatwe, a dla innych znacznie mniej jasne. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli nie masz jasności co do tego elementu, nie możesz naprawdę zrozumieć, z kim konkurujesz. Pomocny w tym wypadku jest audyt SEO. Dzięki niemu jesteś w stanie zidentyfikować swoje mocne i słabe strony. Obejmuje on analizę Twojej strony internetowej. Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie sklepu internetowego, musisz wiedzieć, czego oczekują od Ciebie Twoi klienci. Powinieneś także dowiedzieć się, jak zoptymalizować swoją witrynę. Jakie podstrony na niej stworzyć, na jakie frazy zwracać szczególną uwagę, które elementy nadają się do poprawy, czy kolejne zakładki otwierają się z należytą szybkością. Każdy z tych elementów ma wpływ na pozycjonowanie sklepów.

Pozycjonowanie sklepu a kampanie Google Ads

Kampania Google Ads, znana również jako AdWords, składa się zwykle z kilku grup reklam. Każda grupa reklam wyświetla różne teksty reklamowe w zależności od typu słowa kluczowego, jakie użytkownik może wpisać w wyszukiwarce Google. Typowe grupy kampanii reklamowych obejmują położenie geograficzne, segmentację urządzeń i typ produktu. Na przykład sklep meblowy sprzedający krzesła i stoły może wybrać różne kampanie reklamowe dla każdego ze swoich produktów.

Widoczni.com przeprowadzają kampanie, które koncentrują się wokół sieci reklamowych Google: sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej Google i sieci YouTube. Sieci te tworzą wszystkie miejsca, w których mogą pojawiać się Twoje reklamy, w tym witryny Google, witryny wyświetlające trafne reklamy Google oraz witryny mobilne. Kampania Google Ads oraz pozycjonowanie e-commerce gwarantują widoczne efekty, a także wymierne korzyści dla Twojej firmy.

Pozycjonowanie lokalne? A może pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych może przybierać różne formy. Widoczni.com oferują Ci dwa główne rodzaje, które możesz zastosować, by zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne skupia się na wynikach wyszukiwania dla mieszkańców Twojego regionu. Chcesz pozyskać nowych klientów w swojej okolicy? Nie ma lepszego sposobu, niż ten rodzaj pozycjonowania. Dobór linków, fraz kluczowych, ich ilość oraz złożoność zostanie dobrana do Twoich indywidualnych potrzeb na podstawie wcześniejszej analizy rynku.

Pozycjonowanie szerokie to najbardziej zaawansowany cykl działań. Opiera się on na rozbudowanych, złożonych frazach. To pozycjonowanie sklepu internetowego ma za zadanie umożliwić klientowi znalezienie dokładnie tego, czego w danej chwili szuka. Przykładowo, fraza „olej silnikowy” jest zbyt ogólna, by użytkownik mógł znaleźć szybko konkretny produkt na Twojej stronie. Szerokie Pozycjonowanie sklepu polega na rozbudowaniu tej frazy do bardziej szczegółowej np. „Olej silnikowy elf 5w40”. Dzięki temu klient zostanie od razu przekierowany na konkretną podstronę na Twojej witrynie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – droga na szczyt wyszukiwań

Pozycjonowanie sklepów w marketingu to proces wywierania wrażenia na odbiorcach i przekonywania ich do określonego postrzegania produktu lub marki. Wiele marek wykorzystuje pozycjonowanie, aby ustalić tożsamość lub wizerunek marki, aby odróżnić ją od konkurencji. Opracowanie kompleksowej strategii pozycjonowania pozwala na określenie celów, w jaki sposób zamierzasz wyróżnić się na tle konkurencji i dodać wartość dla konsumentów. Pozycjonowanie sklepów internetowych to prosta droga na szczyt wyników wyszukiwania w przeglądarce. Dzięki doświadczonym agencjom takim, jak Widoczni.com, możesz być pewny wymiernych efektów w krótkim czasie.