Każda osoba mieszkająca w Pabianicach, która w bieżącym roku będzie miała ukończone przynajmniej 16 lat, może zagłosować na trzy różne zadania, przy czym najwyżej oceniany projekt otrzymuje 3 punkty, a najniżej oceniany - 1 punkt. Każdy z projektów ma numer identyfikacyjny, który trzeba wskazać. Kartę do głosowania można wypełnić elektronicznie na stronie www.budzet.um.pabianice.pl.
Głosowanie zakończy się 16 października o godz. 23.59, za datę oddania głosu uważa się dzień i godzinę odnotowaną przez system informatyczny. Z jednego adresu e-mail można zagłosować tylko raz, natomiast jest możliwe głosowanie przez kilka osób z jednego komputera. Po oddaniu głosu przez internet należy go potwierdzić, klikając w link aktywacyjny, aby został dopisany do puli głosów podczas sumowania.
Maile aktywacyjny może automatycznie trafić do tzw. „niechcianych wiadomości” (spamów). Jeśli nie znalazłeś wiadomości również tam – wyślij wiadomość z prośbą o aktywację głosu na adres: ipietryszka@um.pabianice.pl. Wiadomość należy wysłać z adresu, który został podany podczas głosowania najpóźniej do niedzieli, 16 października do godz. 23.59.
Papierową kartę do głosowania można wrzucić do urny w czterech punktach miasta:
• Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Łaskiej 46/48 w środę i piątek 11.00-19.00,
• Filia nr 4 Miejskiej Biblioteki Publicznej, ul. 20 Stycznia 14 w środę i piątek 11.00-19.00,
• Centrum Seniora, ul. Konopnickiej 39 do piątku w godz. 8.30-18.00,
• Urząd Miejski, ul. Zamkowa 16, środa i czwartek 8.00- 16.00, piątek 8.00-15.00.
W czwartek, 13 października filie biblioteki będą nieczynne z powodu szkolenia pracowników.
W tegorocznej edycji głosujemy osobiście, a karty do głosowania dostępne będą wyłącznie w wymienionych punktach. Nie ma możliwości pobrania dodatkowej karty i przyniesienia wypełnionej w innym terminie.
Jakich błędów nie popełnić? Wybrać tylko trzy zadania – ani mniej, ani więcej, czytelnie wypełnić kartę do głosowania i wszystkie obowiązkowe pola, wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Bez tego głos będzie nieważny. W przypadku oddania głosu na więcej niż jednej karcie do głosowania, wszystkie głosy oddane przez tę osobę zostaną uznane za nieważne.
Dokładne informacje o głosowaniu w budżecie obywatelskim na stronie www.budzet.um.pabianice.pl.
Komentarze do artykułu: Budżet obywatelski: blisko finału głosowania
Nasi internauci napisali 5 komentarzy
komentarz dodano: 2016-10-14 21:55:23
Zejdź "profesorze" na ziemię, bo w dzisiejszej dobie nikt na wysłanego mail"a nie przyśle ci kosztorysu ZA DARMO.
Takie to paskudne czasy.
To Urząd Miasta powinien sam "odcedzić" takie rozbuchane koncepcje, a dla tych realnych wykonać potrzebne kosztorysy, bo ma u siebie fachowców, którzy się na tym znają.
komentarz dodano: 2016-10-14 04:37:44
Kosztorys wymyślono zapewne po to, aby uniknąć sytuacji, że ktoś "skoczy" z medialnym projektem za kilkaset tysięcy złotych, czy nawet ponad milion , degradując inne, bądź wszelkie propozycje Obywateli.
komentarz dodano: 2016-10-13 21:20:20
Ja też bym sobie poradził, tylko że wymóg dostarczenia tego nieszczęsnego kosztorysu potraktowałem poważnie.
komentarz dodano: 2016-10-13 14:17:56
2. Zgoda. Gmina nie powinna (a być może i nie ma prawa) zbierać numerów PESEL. Nie mówiąc już o tym, że sama naraża się (lub poszczególni pracownicy) na konsekwencję w przypadku wycieku danych.
Może wreszcie czas wprowadzić indywidualne karty mieszkańca, które mogą posłużyć weryfikacji?
komentarz dodano: 2016-10-13 12:57:44
A dlaczego? Bo zastosowano idiotyczne wymogi:
1. dostarczenie wraz wnioskiem podpisanym przez kilkanaście osób - KOSZTORYSU(!!??)
W jaki sposób przeciętny obywatel miasta ma być specjalistą OD WSZYSTKIEGO, aby taki kosztorys dołączyć???
No, chyba, że są to osoby "zaprzyjaźnione", którym taki kosztorys zostanie "podpowiedziany".
2. wymóg wpisania "wrażliwego" numeru PESEL przy głosowaniu
Jeśli przy następnym budżecie obywatelskim nie zostaną dokonane zmiany w tym zakresie, to niech sobie Urząd Miasta ten budżet sam wybierze.