Od września jeździł po Pabianicach wygodny „niemiecki” tramwaj, czyli przegubowiec Duewag M8C. Jego wagony nie są niskopodłogowe, ale miały dodatkowo wysuwany stopień. To on ułatwiał wsiadanie starszym osobom i dzieciom. Niestety, na początku grudnia „niemieckie wagony” zniknęły z Pabianic. Teraz jeżdżą po Łodzi na remontowanej trasie W-Z.
- W styczniu prezydent wystąpił o wyjaśnienie przyczyn wycofania wagonów. W ocenie MPK-Łódź, które obsługuje linię „41”, główny powód to zły stan techniczny sieci zasilającej – informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta.
Pabianicka sieć jest przestarzała i nie nadaje się do „obsługi” tramwajów, które mają wysoki pobór prądu. Spadki napięcia uniemożliwiają jazdę. Do modernizacji nadają się obie trafostacje. Mocno wyeksploatowany, bo aż w 60 procentach, jest przewód jezdny, na którym opiera się pantograf. Jego wymiana kosztowałaby około 400.000 zł.
- W związku z tym „niemieckie” wagony nieprędko znowu zostaną skierowane do obsługi linii „41” - wyjaśnia rzeczniczka.
Komentarze do artykułu: Dlaczego zniknął przegubowiec
Nasi internauci napisali 11 komentarzy
komentarz dodano: 2015-04-06 21:44:22
komentarz dodano: 2015-04-06 20:45:24
Boże co byśmy mieli jak by komuny nie było?
komentarz dodano: 2015-04-06 19:53:50
komentarz dodano: 2015-04-06 19:46:36
Może by tak pomyśleć o innowacji i poszukać szynobus zamiast trakcji własny silnik-prądnica. Kolej już dawno wprowadziła to rozwiązanie i tylko eksploatacja torów pozostaje zaś trakcja do usunięcia. Urok niknie ale co ważniejsze urok czy funkcjonalność?
Popatrzcie na trasę w Ksawerowie czy inżynier 100lat temu by był w stanie obliczyć przemyśleć i stwierdzić ze po tak krzywych torach może jeździć tramwaj? powiedział by NIE to nie możliwe a jednak dają radę.
Zaś co do kupna starych tramwajów to co za idiota jest że to robi? Miasta się rozwijają i kupują coraz bardziej wydajne ekonomiczne konstrukcje a starocie sprzedają polaczkom. Jaki sens kupować z punktu ekonomicznego pojazd który zużywa więcej energii niż nowe obecne i jeszcze pozyskuj części do serwisu.
komentarz dodano: 2015-04-06 14:52:24
komentarz dodano: 2015-04-06 13:29:05
Prawdziwy problem w tym, że wszystko jest wyeksploatowane, przewód jezdny to pół biedy, 400 tys. na wymianę odcinka od Zamku do pętli (bo o ten tutaj raczej chodzi) to nic przy środkach potrzebnych na tory tramwajowe. To są skutki wieloletnich, można rzec śmiało, że ćwierćwiecznych zaniedbań. Ostatnie remonty torowiska na szerszą skalę w mieście miały miejsce w latach 80-tych, a odcinek w Ksawerowie pamięta lata 70-te. W Pabianicach najstarszy odcinek jest między dworcem a pętlą, od nowości, czyli 1969 roku nie wymieniany (prócz kilkunastu metrów w krzyżowaniu i rozjazdu.
komentarz dodano: 2015-04-06 11:11:19
komentarz dodano: 2015-04-06 10:18:39
komentarz dodano: 2015-04-06 00:26:27
komentarz dodano: 2015-04-05 23:59:36
komentarz dodano: 2015-04-05 22:24:50