ad

Od soboty (23 stycznia) przez Pabianice będzie jeździł nowoczesny pociąg Pesa Dart w kierunku Wrocławia, Warszawy i Lublina.

Pociąg ma długość 150 m, 354 miejsca dla pasażerów, może jechać z prędkością do 160 km/h (prędkość eksploatacyjna). Na pasażerów czeka wiele udogodnień, m.in. urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej oraz WiFi. W pociągu znajduje się część barowa i kuchenna. Jest przystosowany do obsługi pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich.

W sobotę Dart ma zadebiutować w obsłudze pociągu „Słowacki” w relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny przez Pabianice. O godz. 14.08 przyjedzie do Pabianic z Warszawy i minutę później odjedzie do Wrocławia. 

Za bilet na bezpośredni pociąg Intercity z Pabianic do Warszawy trzeba teraz zapłacić 41 zł. Tymczasem bilet z Łodzi do Warszawy kosztuje 25 zł, zaś za przejazd pociągiem ŁKA z Pabianic do Łodzi zapłacimy 3 zł. Podróż z przesiadką w Łodzi kosztuje więc łącznie 28 zł, czyli 13 zł taniej niż bezpośrednio.

- Grzegorz Mackiewicz zaproponował, aby rozszerzyć ofertę Biletu Taniomiastowego Łódź – Warszawa o Pabianice i ustalić cenę biletu z Pabianic do stolicy na poziomie około 28 zł – informuje Aneta Klimek, rzecznik Urzędu Miejskiego. - Prezydent zwrócił się więc z prośbą do PKP Intercity o zmianę cen biletów na trasie z Pabianic do Warszawy.

UM wnioskował też o zaplanowanie w rozkładzie jazdy pociągu porannego do Warszawy i wieczornego z Warszawy.  Będzie taki od 13 marca plus poranny i wieczorny pociąg do i z Wrocławia.

Pociąg „Asnyk” zawiezie nas rano (o godz. 6.17) do Wrocławia i przywiezie z Wrocławia wieczorem (odjazd z Wrocławia o godz. 18.25, przyjazd do Pabianic o godz. 21.49). Pociągiem „Dąbrowska” pojedziemy rano do Warszawy (o godz. 6.48) i wrócimy ze stolicy wieczorem (odjazd z Warszawy o godz. 20.05, przyjazd do Pabianic o godz. 22.03).