Zmarł 3 lutego, pochowano go 6 lutego na cmentarzu w Bielsku-Białej. Miał 72 lata.

- Bogumił Bereś był konstruktorem i producentem najlepszego szybowca wyczynowego świata – Diana – uważa dr inż. Marek Dębski. - Był też solą w oku niemieckiego przemysłu produkcji szybowców. Opowiadał mi jeden z polskich szybowników, że jak bywał w Niemczech, to często padały pytania: „czy Bereś już zbankrutował?" lub "czy jeszcze coś nowego konstruuje?”. Skromny chłopak z Pabianic może być wzorem dla młodzieży, jak osiągać pozornie nieosiągalne. Jeśli jesteśmy potęgą sportową i technologiczną w czymkolwiek, to na pewno w szybownictwie! Dzięki m.in. tak wybitnym postaciom, jak B. Bereś”.

Bereś urodził się w Pabianicach. W naszym mieście ukończył Szkołę Podstawową nr 6 oraz II LO im. Królowej Jadwigi. Studiował na Politechnice Warszawskiej.

- Zawsze marzyłem o lataniu - ujawnił nam w wywiadzie w 2006 roku. Dlatego zapisał się do szkółki modelarskiej przy MDK-u. Ale tam sklejał modele statków i okrętów. W liceum prof. Lenda przyłapał go na śpiewaniu w kawiarni Mocca. Bereś musiał nieźle przysiąść fałdów, by nauczyciel matematyki w II LO był zadowolony. Za to egzamin na Politechnikę Warszawską  zdał bez problemów. Nie zerwał z muzyką.

W roku 1964 wystąpił z zespołem Chochoły na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W 1967 roku założył zespół wokalno-instrumentalny „Kwadraty”, z którym występował w klubach studenckich, między innymi w PW Stodoła oraz nagrywał dla Rozgłośni Harcerskiej.

Po uzyskaniu tytułu mgr. inżyniera na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa, podjął pracę konstruktora w zakładach lotniczych WSK Mielec. Pracował między innymi przy konstrukcji samolotu PZL M-15 Belpfegor. W 1979 roku przeniósł się do Przedsiębiorstwa Doświadczalno-Produkcyjnego Szybownictwa w Bielsku-Białej, gdzie został głównym konstruktorem. Dokonał modyfikacji szybowca SZD-48-3 Jantar Std., odpowiadał za przygotowanie produkcji seryjnej szybowca Puchacza, projektowanie i przygotowanie produkcji seryjnej szybowca Junior, a następnie projektowanie i budowę prototypów szybowców Jantar-15 i SZD-52 Krokus. Zaprojektował według własnego patentu urządzenie do automatycznego sterowania klapą oraz prowadził budowę i badania szybowca SZD-48-4 Jantar ze skrzydłem, w którym zastosowano profil NN-17. Zaprojektował i stworzył prototyp wyczynowego szybowca Diana. W 1995 roku założył Biuro Projektowe „B” Bogumił Bereś. W biurze tym projektował łopaty kompozytowe do elektrowni wiatrowych oraz ramy z kompozytu węglowego do rowerów górskich i kompozytowy wózek do transportu kołowego szybowców.

Po upadku PDPSz PZL-Bielsko wykupił prawa do szybowca Diana. Umożliwiło to uruchomienie produkcji tego szybowca pod oznaczeniem SZD-56-1 Diana 1. Kolejnym krokiem było opracowanie i uruchomienie produkcji SZD-56-2 Diana 2, będącej rozwojową wersją szybowca Diana 1.

Szybowce Diana należą do najlepszych w świecie szybowców wysokowyczynowych. Własności tych szybowców, uzyskane dzięki oryginalnej koncepcji oraz wyrafinowanej technologii i konstrukcji, umożliwiły ustanowienie na nich rekordów krajowych, rekordów świata oraz wygranie licznych zawodów, w tym zawodów rangi mistrzostw świata. W czasie pracy w Mielcu uzyskał licencję pilota samolotowego i szybowcowego. W 2009 roku Aeroklub Polski wyróżnił Go Medalem Tańskiego. (wikipedia)