Ich atuty to niska podłoga, antypoślizgowa wykładzina, wygodne foteliki i trzy kasowniki. Każdy autobus może zabrać osobę niepełnosprawną na wózku (środkowe wejście).
– Jest też bramka licząca pasażerów, wreszcie więc dokładnie policzymy, ile osób jeździ na danej trasie – cieszyłsię Jarosław Habura, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.
Autobus marki Solaris Urbino 12 może zabrać nawet 100 pasażerów, a miejsc siedzących jest 28. Może jechać z prędkością maksymalną 80 km/h. Nowe autobusy kosztowały 8.150.000 zł.
Chwalą je kierowcy.
– Mają regulowaną kolumnę kierownicy, fotel pneumatyczny i zamykaną kabinę kierowcy – wylicza kierowca MZK. – Dzięki automatycznej skrzyni biegów łatwiej rusza się z przystanków.
Będą je chwalić też niewidomi i niedowidzący pabianiczanie. Dostaną elektroniczne piloty, dzięki którym autobus podjeżdżający na przystanek poinformuje, na jakiej jedzie linii i w jakim kierunku. Takie same informacje będzie słychać z głośników dla pasażerów. Z tyłu autobusu są silniki, które wyglądają na... kabiny toalet.
– To nie są toalety - informuje prezes Habura. - Teraz wszystkie autobusy mamy niskopodłogowe.
Pabianiczan wożą teraz 3 małe jelcze vera, 12 manów i 9 solarisów.
- Możemy teraz myśleć o uruchomieniu połaczenia w dzień z Łodzią – obiecał Habura.
Solarisy wożą także mieszkańców Aten, Berlina (260 sztuk), Warszawy (150) i Łodzi (65).
Prezydent Pabianic, szefowie MZK i radni miejscy wybrali się nowym autobusem na przejażdżkę. O godz. 13.40 solaris jako linia 262 wyjechał z bazy MZK przy Lutomierskiej.
Komentarze do artykułu: Nowe solarisy od jutra
Nasi internauci napisali 8 komentarzy
komentarz dodano: 2008-10-17 14:12:33
komentarz dodano: 2008-10-14 22:05:03
Bo cóż z tego, że byłyby tańsze, skoro droższe w eksploatacji
i służyłyby o wiele krócej (swój wiek i przebieg już mają, i nie bez powodu w Niemczech się je wycofuje).
Zakup używanych wozów to rozwiązanie \"na przetrwanie\".
Ale na krótkim dystansie.
komentarz dodano: 2008-10-14 20:54:01
komentarz dodano: 2008-10-13 21:51:51
Hmm, jakby nie patrzeć to nie.
\"Może jechać z prędkością maksymalną 80 km/h.\"
I co z tego, skoro nie ma gdzie tyle jechać, bo raz - ograniczenie prędkości, dwa - coraz większe korki.
\"- Możemy teraz myśleć o uruchomieniu połaczenia w dzień z Łodzią – obiecał Habura\"
Myśleć trzeba było od dawna, teraz wszystko powinno być już formalnie przygotowane. Ale po co wcześniej się martwić...
Ale skoro w tej chwili do obsługi linii potrzeba 23 wozy dziennie,
a planowane jest pewne zwiększenie tej liczby, to za bardzo nie widzę taboru do obsługi linii do Łodzi.
Mamy 3 małe Vero + 21 krótkie niskopodłogowce + teoretycznie 13 Jelczy 120M i PR (ale ile z nich jest sprawnych ?).
A musi być również jakaś rezerwa na zajezdni, żeby w razie awarii wozu dokonać podmiany - inaczej będą znowu wypadały kursy.
MZK mogłoby mieć większościowy udział w rynku przewozów na trasie Pabianice - Łodź. Wszystko w zasięgu ręki.
Wystarczy dobra częstotliwość i atrakcyjne ceny biletów, w tym miesięcznych.
Skoro krótkowzroczność władz nie pozwala na dążenie do budowy ŁTR, to lepiej jechać autobusem miejskim, niż złomobusem, który raz jeździ, raz nie, czy z firmą PKS, która, wygląda na to, iż wycofa się z linii na Bugaj...
komentarz dodano: 2008-10-13 21:02:30
komentarz dodano: 2008-10-13 17:50:52
komentarz dodano: 2008-10-13 17:31:37
komentarz dodano: 2008-10-13 16:57:43
Za prezentację, która się dziś odbyła - należ bardzo pogratulować Kierownictwu MZK. Bardzo o to zadbano.
Oby autobusy służyły dobrze Miastu!