10 kwietnia o godz. 18.00 w Muzeum Miasta Pabianic (Stary Rynek 1) odbędzie się wernisaż wystawy fotograficznej „Kolory muzyki”, prezentującej klimat koncertów jubileuszowej, 15. edycji Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”. Autorami zdjęć są: Dariusz Kulesza, Tomasz Ogrodowczyk, Marcin Stępień, Radosław Jóźwiak.

Pabianice będą kolejnym miejscem prezentowania wystawy, która od września 2014 roku wędruje  po województwie łódzkim do wybranych miejscowości, które festiwal odwiedził w 2014 roku. Wystawa jest pomostem do kontaktów z regionem pomiędzy kolejnymi edycjami festiwalu. Pozwala utrwalać wspomnienia z wakacyjnych spotkań oraz umacniać więzi między Filharmonią i mieszkańcami miejsc, które goszczą festiwal.   

Wystawę będzie można oglądać od 10 do 26 kwietnia, we wtorki i czwartki w godz. 10.00-15.00, w środy i piątki w godz. 10.00-18.00, w soboty w godz. 10.00-14.00. 

Wystawę przygotowała Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina. Współorganizatorem wystawy jest Łódzki Dom Kultury. Partnerem wystawy w Pabianicach jest Muzeum Miasta Pabianic.

W czasie ubiegłorocznego lata Festiwal „Kolory Polski” gościł w Pabianicach 5 lipca. W kościele pw. św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty i św. Wawrzyńca Męczennika odbył się koncert pn. „Grzech akustycznie” z udziałem multiinstrumentalisty Grzecha Piotrkowskiego oraz Atom String Quartet.

Wernisażowi towarzyszyć będzie koncert „Muzyka na 2 i 3 głosy”.

Zaprezentują się studentki Akademii Muzycznej w Łodzi: Karolina Benke, Magdalena Dydo,

Dagmara Ćwik, Maria Mela, Sylwia Niemancewicz i Paulina Synoradzka.

Przy fortepianie oraz opieka artystyczna: Dorota Brolik-Bekrycht.

Program koncertu:

G. B. Pergolesi  -  2 duety z kompozycji sakralnej „Stabat Mater”: „Stabat mater doloroso”, „O quam tristis et afflicta”

W. A. Mozart – duet Marceliny i Zuzanny  z opery „Wesele Figara”, duet Serwilii i Annia z opery „Łaskawość Tytusa”.

F. Mendelssohn-Bartholdy – pieśni na 2 głosy „Ich wollt’meine Lieb’ergösse sich” sł. H. Heine, „Abschiedslied der  Zugvögel” sł. H. von Fallersleben.

F. Schumann – pieśń na 2 głosy „Das Gluck” sł. F. Hebel.

F. Schubert –  pieśń w opracowaniu na 2 głosy „Ständchen” sł. L. Rellstab.

J. Massenet – pieśń na 3 soprany „Matinée d'été”, pieśń na 2 soprany „Joie!”.

S. Moniuszko – pieśń w opracowaniu na 3 głosy „Pieśń wieczorna” sł. L. Kondratowicz.

 

Karolina Benke, Magdalena Dydo, Dagmara Ćwik, Maria Mela, Sylwia Niemancewicz, Paulina Synoradzka są studentkami II roku na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasach śpiewu solowego prof. Grażyny Krajewskiej-Ambroziak, prof. Krystyny Rorbach, prof. Ziemowita Wojtczaka. W pełni zaangażowania poznają i wykonują podczas studiów repertuar operowy i pieśniarski, biorąc udział w licznych audycjach i przedsięwzięciach akademickich. Jednocześnie są miłośniczkami i orędowniczkami muzyki kameralnej, z czego wywodzi się idea wspólnego muzykowania i śpiewania na głosy. Efektem ich współpracy i przyjaźni jest koncert „Muzyka na 2 i 3 głosy”.

Dr Dorota Brolik-Bekrycht

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi. Edukację muzyczną kontynuowała w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu prof. Anity Krochmalskiej oraz klasie kameralnej prof. Rajmunda Ambroziaka. W 1994 roku otrzymała dyplom ukończenia studiów w zakresie gry solowej, a w roku następnym poszerzyła kwalifikacje o dyplom kameralny. Rok ukończenia Akademii Muzycznej był jednocześnie rokiem podjęcia pracy w tejże placówce jako pianista - akompaniator. Kwalifikacje zawodowe wzbogacała, uczestnicząc w Letniej Akademii Muzyki w łódzkiej Akademii Muzycznej oraz na XI Międzynarodowych Warsztatach Pianistycznych im. Teodora Leszetyckiego „Idea-Obraz-Technika” w Kielcach.

Jej działalność artystyczną stanowią liczne koncerty i audycje muzyczne. W swym dorobku ma również nagrania dla Radia Łódź i TVP Łódź, rejestrację płytową prapremiery „Tryptyku” na sopran i fortepian Bogdana Pawłowskiego, poświęconego pamięci  Rajmunda Ambroziaka oraz cyklu Sławomira Zamuszki „Nasha Shkhapa”.

Ważną dziedziną aktywności pianistycznej Dorota Brolik-Bekrycht była zawsze współpraca ze śpiewakami, która stała się z czasem specjalizacją jej działalności. Współpracowała z czołowymi przedstawicielami łódzkiego środowiska sztuki wokalnej. Jako nauczyciel akademicki towarzyszyła studentom na konkursach, gdzie została wyróżniona nagrodą dla najlepszego akompaniatora. Brała udział w wokalnych kursach interpretacyjnych w charakterze pianisty - akompaniatora, w klasach mistrzowskich takich autorytetów, jak: prof. Teresa Żylis-Gara, prof. Helena Łazarska, prof. Ingrid Kremling, prof. Udo Reinemann, prof. Teresa Kubiak, prof. Mireille Alcantara, prof. Jerzy Artysz, prof. Piotr Łykowski, Beata Redo-Dobber. Występowała również na licznych koncertach odbywających się w ramach sesji naukowo-artystycznych. W swym dorobku ma ponad 20 magisterskich recitali dyplomowych (szereg wyróżnionych) oraz recitale licencjackie. Jej repertuar jako pianisty -akompaniatora sięga czasów wczesnego baroku po kompozycje XXI wieku.

W 2013 roku otrzymała w przewodzie kwalifikacyjnym tytuł doktora sztuki. Temat pracy doktorskiej, związany z zagadnieniami interpretacji i zrozumieniem sztuki muzycznej zarówno przez wykonawcę jak i słuchacza, traktuje jako ideę przewodnią.

Za dopełnienie swej działalności pianistycznej oraz akademickiej uważa pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą szkolną, którą prowadzi w PSM w Zgierzu.