Do tego potrzebna jest chwytliwa nazwa, czyli coś, co pozwoli się wyróżnić na tle konkurencji. Jak jednak taką nazwę wymyślić?

Idealna nazwa – czyli jaka?

Nazwa firmy przede wszystkim musi wpadać w ucho i być łatwa do zapamiętania. Nie powinno być też problemu z jej zapisywaniem, więc lepiej unikać trudnych zbitek słownych czy zapożyczeń z obcych języków, tak by obca osoba mogła zanotować nazwę firmy w poprawny sposób. To ważne również dlatego, że dzisiaj firma zazwyczaj prowadzi własną stronę internetową, dlatego lepiej, by jej nazwę szybko dało się wpisać do wyszukiwarki.

Idealnie jest, gdy nazwa jednoznacznie odnosi się do branży, w której dana firma działa, ważniejsze jest jednak, by nie brzmiała śmiesznie, obraźliwie albo wywoływała negatywne skojarzenia. Warto za to poszukać takiej nazwy, która jest ciekawą, oryginalną grą słów, dzięki czemu nowa marka będzie pozytywnie odcinać się od zwyczajnej reszty.

Czy nazwa na pewno jest oryginalna?

Tworzenie nazw musi też odbywać się w zgodzie z przepisami. Firmy rejestrują swoje marki, zatem nie wolno ich kopiować, czasami problemem są nawet nazwy bardzo podobne, które łatwo pomylić – dla pewności warto zdecydować się na nazwę, która nie budzi żadnych wątpliwości w tym względzie. Od strony patentowej propozycję nazwy powinien ocenić prawnik, co oszczędzi kłopotów przy rejestracji.

Współpraca z firmą

Wymyślaniem nazwy zajmują się copywriterzy, ale robią to oni na zlecenie swojego klienta, dlatego dobra współpraca jest zawsze kluczowa. Podczas rozmowy trzeba dowiedzieć się jak najwięcej o firmie – co robi, jakie są jej plany, jak chce być postrzegana, kim są jej docelowi klienci. Na tej podstawie powstają kolejne propozycje, aż do momentu, gdy uda się stworzyć nazwę, którą firma od razu uzna za swoją.

Dodatkowe usługi

Mając już nazwę można przystąpić do dalszych prac związanych z budowaniem marki. Inaczej mówiąc, chodzi o to, by potencjalni klienci zapoznali się z nowym graczem na rynku i poznali jego ofertę. Kolejnym krokiem jest więc copywriting, czyli tworzenie unikatowych, interesujących treści, które rozreklamują promowany produkt bądź usługę. Nazwa firmy pojawia się nie tylko w klasycznych reklamach, ale też na blogach, w artykułach, branżowych czasopismach, mediach społecznościowych – przekaz zawarty w tych wpisach ma za zadanie umocnić pozytywny wizerunek nowej marki.