Tę funkcję można spełnić doskonale, stosując kupony rabatowe.

Jak przyciągnąć nowych klientów?

Kupony promocyjne spełniają efektywnie role informowania potencjalnych klientów o naszej działalności. Dodawane do różnych nośników, w zależności od naszych budżetów promocyjnych informują potencjalnych klientów, że w ogóle istniejemy i rzeczywiście przekładają się na wzrost sprzedaży towarów lub usług. Przy ograniczonym budżecie marketingowo-promocyjnym kupony rabatowe mogą nawet nie występować fizycznie, ale być oferowane jako kody rabatowe na przykład w naszych newsletterach lub na stronach. W zależności od profilu naszego sklepu lub punktu usługowego, kupony promocyjne możemy drukować oddzielnie, albo umieszczać je w gazetach branżowych lub ogólnych. Przy dużym budżecie reklamowym mogą być dodawane nawet do gazet ogólnopolskich. Doskonałym rozwiązaniem jest także nawiązanie współpracy z gazetami, które cyklicznie wydają numery z kuponami promocyjnymi i właściwie temu są tylko poświęcone, ponieważ klienci chętnie z nich korzystają. Innym doskonałym rozwiązaniem, szczególnie dla młodych marek, które nie mają jeszcze wyraźnej identyfikacji, są wymiany barterowe z innymi markami lub punktami usługowymi. Prześledźmy to na przykładzie. Mamy niewielką kawiarnię, która jeszcze nie jest szczególnie znana okolicznym mieszkańcom. Wiemy jednak, że w pobliżu kawiarni znajduje się doskonale prosperujący oraz posiadający wyraźną identyfikację zakład fryzjerski. Proponujemy wymianę rabatową, na przykład każdy klient zakładu fryzjerskiego otrzymuje 5% rabatu na naszą kawę, a każdy, kto kupi u nas ciastko, może liczyć na 5% rabatu na usługi fryzjerskie. To efektywny sposób na pozyskiwanie klientów.

Kupony promocyjne formą reklamy

Kupony promocyjne są przede wszystkim skuteczną formą reklamy. Umieszczając je w odpowiednich do skali naszego działania i profilu nośnikach, informujemy potencjalnych klientów o naszym istnieniu. Klienci lubią promocje i rabaty. Wyprzedaże i obniżki już nie kojarzą się nikomu z wybrakowanym towarem czy gorszej jakości usługą i klienci w warunkach wysokiej konkurencyjności wręcz oczekują od firm takich udogodnień. Więcej, na te potrzeby oczywiście natychmiast odpowiada rynek. Obecnie wyspecjalizowały się zarówno tradycyjne nośniki jak gazety, wydając gazetki z kuponami promocyjnymi, jak też wyspecjalizowane portale internetowe, które skupiają rabaty z różnych firm. Pamiętajmy, że nie może w tych mediach zabraknąć kuponów promocyjnych naszego sklepu lub usługi, ponieważ jest to nie tylko przestrzeń identyfikacji, ale przede wszystkim bardzo efektywne źródło pozyskiwania nowych klientów. Nowi klienci są dla rozwoju firmy kluczowi, ale nie zapominajmy także o stałych klientach. Warto oferować im kupony promocyjne za lojalność, na przykład dodając je do zakupów lub prowadząc program lojalnościowy. Warto też wzmacniać swoją sprzedaż oferując kupony promocyjne za zakupy o określonej kwocie. Przykładowo, za każde wydane 100 złotych, klient otrzymuje 10 złotych w formie kuponu promocyjnego do realizacji przy kolejnych zakupach.