Pabianice od zawsze kojarzą się z linią tramwajową. Jest taka możliwość, że od lipca się to zmieni. Z końcem czerwca wygasa umowa z łódzkim MPK. Urząd Miejski negocjuje warunki funkcjonowania tramwaju.
- Mamy cztery możliwości i jeszcze nie wiadomo, która zostanie zastosowana – mówi Jarosław Cichosz, wiceprezydent.
Pierwsza to podpisanie umowy z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu. Wtedy Ksawerów i Pabianice dopłacą za siebie, ale za to nasze miasto miałoby wpływ np. na ceny biletów. Druga możliwość to porozumienie z łódzkim MPK, tyle, że wtedy nie decydowalibyśmy o cenach za przejazd. Kolejną opcją jest ogłoszenie przetargu. Wtedy całkiem prawdopodobne byłoby uruchomienie linii podmiejskiej. Najmniej dopuszczaną przez wiceprezydenta możliwością jest zlikwidowanie tramwaju. Jeśli tak by się stało, w centrum Pabianic i do Łodzi jeździłyby autobusy.
Ostateczną decyzję poznamy wiosną. Muszą zaakceptować ją radni.
W tej chwili utrzymanie tramwaju kosztuje Pabianice rocznie 400.000 zł. Te pieniądze idą na bieżące remonty i drobne inwestycje. Miasto nie dopłaca do tramwaju, za to dopłaca do utrzymania torów.
- Mnie tam jest obojętne czy będzie tramwaj, czy nie. Ważne, żeby działała ta linia. Wolałbym, żeby tramwaj czy autobus dojeżdżał dalej niż do Chocianowic, bo przesiadki są uciążliwe – mówi pasażer tramwaju.
Co z tym tramwajem?
opublikowano: 2009-03-17 08:40:34
autor: Borkiewicz Ewelina
autor: Borkiewicz Ewelina
Komentarze do artykułu: Co z tym tramwajem?
Nasi internauci napisali 13 komentarzy
komentarz dodano: 2009-03-17 20:09:09
komentarz dodano: 2009-03-17 20:05:39
W 2004 roku podpisując niekorzystną umowę z miastem MPK miało perspektywę rozpoczęcia obsługi trasy ŁTR w ciągu kilku lat, już na zdrowych zasadach. Ale ŁTR nie ma, i MPK chce tylko aby linia tramwajowa funkcjonowała na tych samych zasadach, co wszystkie inne linie tramwajowe w Polsce. Sądzę, iż w tej chwili MPK dopłaca do interesu. A MPK to nie firma charytatywna. Koszty pracy, energii, eksploatacji musi pokryć tylko z wpływów z biletów.
A te wpływy są mizerne, kto jeździ tramwajem widzi, ile osób kupuje bilety.
Może przeczytanie tego tekstu, na temat ostatnich lat funkcjonowania tramwajów, coś wyjaśni.
http://mzkpabianice.republika.pl/wiadomosci/63.html
komentarz dodano: 2009-03-17 20:05:39
W 2004 roku podpisując niekorzystną umowę z miastem MPK miało perspektywę rozpoczęcia obsługi trasy ŁTR w ciągu kilku lat, już na zdrowych zasadach. Ale ŁTR nie ma, i MPK chce tylko aby linia tramwajowa funkcjonowała na tych samych zasadach, co wszystkie inne linie tramwajowe w Polsce. Sądzę, iż w tej chwili MPK dopłaca do interesu. A MPK to nie firma charytatywna. Koszty pracy, energii, eksploatacji musi pokryć tylko z wpływów z biletów.
A te wpływy są mizerne, kto jeździ tramwajem widzi, ile osób kupuje bilety.
Może przeczytanie tego tekstu, na temat ostatnich lat funkcjonowania tramwajów, coś wyjaśni.
http://mzkpabianice.republika.pl/wiadomosci/63.html
komentarz dodano: 2009-03-17 20:05:39
W 2004 roku podpisując niekorzystną umowę z miastem MPK miało perspektywę rozpoczęcia obsługi trasy ŁTR w ciągu kilku lat, już na zdrowych zasadach. Ale ŁTR nie ma, i MPK chce tylko aby linia tramwajowa funkcjonowała na tych samych zasadach, co wszystkie inne linie tramwajowe w Polsce. Sądzę, iż w tej chwili MPK dopłaca do interesu. A MPK to nie firma charytatywna. Koszty pracy, energii, eksploatacji musi pokryć tylko z wpływów z biletów.
A te wpływy są mizerne, kto jeździ tramwajem widzi, ile osób kupuje bilety.
Może przeczytanie tego tekstu, na temat ostatnich lat funkcjonowania tramwajów, coś wyjaśni.
http://mzkpabianice.republika.pl/wiadomosci/63.html
komentarz dodano: 2009-03-17 19:32:01
komentarz dodano: 2009-03-17 19:17:19
komentarz dodano: 2009-03-17 19:12:20
komentarz dodano: 2009-03-17 18:54:56
komentarz dodano: 2009-03-17 17:44:40
Pretensje to szanowni państwo kierujcie pod adresem polityków, którzy podpisali umowę z przewoźnikiem. Poza tym kto na terenie Łodzi będzie płacił MPK Łódź za wożenie powietrza? W Łodzi to Zarząd Dróg i Transportu zleca ilość przewozów i za ich realizację płaci spółce, nawet wówczas, gdy pojazd jedzie pusty. MPK Łódź sugerowało, aby Pabianice dogadały się z ZDiT, ale prezydent z całą świtą ma to głęboko gdzieś.
komentarz dodano: 2009-03-17 17:25:15
komentarz dodano: 2009-03-17 13:40:05
Najlepiej jekby powstała linia autobusowa do Łodzi obsługiweana wyłącznie przez MZK Pabianice.
komentarz dodano: 2009-03-17 13:33:39
Znana jest przecież wieksza szybkość 46 niż 11 przeciskającej sie przez centrum. Przy równym starcie 46 i 11 z Chocianowic 46 jest pierwsze w okolicach pl. Wolności..:)
komentarz dodano: 2009-03-17 10:58:37
Zastanawiam się czy nie można by pozyskać na ten cel funduszy unijnych.