Znacznie łatwiej jeździ się już z centrum kraju na wybrzeże. Oddano do użytku 84-kilometrowy odcinek autostrady A-1 z Łodzi do Kowala. Jest to fragment autostradowego połączenia krajowego na osi północ – południe, komunikującego takie miasta, jak: Gdańsk, Toruń, Łódź i Katowice, ale także wpisującego się w europejski układ komunikacyjny, znany pod nazwą „Autostrada Gdańsk – Brno/Bratysława – Wiedeń”.

Przekazana do użytku trasa ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (2x3,75 metra szerokości)  w każdym kierunku i 3-metrowy pas awaryjny. Warto zaznaczyć, że bardzo duża szerokość pasa rozdzielającego jezdnie (11–11,5 metra) umożliwia w przyszłości dobudowanie trzeciego, zewnętrznego pasa ruchu - w razie dużego wzrostu liczby pojazdów korzystających z autostrady. Do takiego rozwiązania zostały przystosowane także wszystkie obiekty przechodzące nad autostradą. Nowa droga może przenosić ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony.

Jadąc od południa możemy wjechać na autostradę na węźle „Łódź – Północ” (A-1/A-2), a zjedziemy z niej na węźle „Kowal”, czyli na przecięciu z drogą krajową nr 1. Po drodze mamy do dyspozycji jeszcze trzy węzły: „Piątek” - u zbiegu z drogą wojewódzką 703, „Kutno Wschód” – na przecięciu z drogą krajową 92 (tu prace związane z budową łącznic potrwają do przyszłego roku) i „Kutno – Północ” - na przecięciu z drogą krajową nr 60. 

Na całym opisywanym odcinku powstało 113 większych obiektów inżynierskich, do dyspozycji kierowców przygotowano 8 miejsc obsługi podróżnych (po cztery dla każdego kierunku ruchu): w Głownie, Krzyżanowie, Lubieniu Kujawskim i Strzelcach.

- Nowa trasa powstała ze szczególną dbałością o środowisko naturalne. Oprócz standardowych rozwiązań w okolicach Piątka wybudowana została najdłuższa estakada konstrukcji skrzynkowej w Polsce, której zadaniem jest przeniesienie ruchu nad bardzo cennymi w tym miejscu obszarami chronionymi przyrodniczo i zaliczanymi do programu „Natura 2000” -  „Pradoliny warszawsko-berlińskiej” i „Pradoliny Bzury i Neru” - wylicza Maciej Zalewski z GDDKiA.

Wartość prac budowlanych dla całego 84-kilometrowego odcinka to ponad 2,4 miliarda złotych. Budowa współfinansowana była ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.