Przy okazji przebudowy linii tramwajowej tyle mówi się o poprawie komfortu jazdy kierowców i rowerzystów. Realizowana inwestycja to również poprawa bezpieczeństwa pieszych. 

Przy peronach przystankowych i „zebrach” wmontowano specjalne, ostrzegawcze płytki. Są dedykowane osobom niewidomym i niedowidzącym. Pełnią funkcję sygnalizatora, mówiącego o zbliżaniu się do niebezpieczenstwa.

W ramach inwestycji tramwajowej doświetlonych zostanie też 20 przejść dla pieszych przy ulicach:

Warszawskiej/Nawrockiego - przejście przy peronach tramwajowych

Zamkowej/Traugutta - przejście przy peronach tramwajowych

Warszawskiej i Myśliwskiej

Warszawskiej – przystanek Tkaniny Techniczne

Warszawskiej/Sikorskiego – 2 przejścia dla pieszych przecinające torowisko

Warszawskiej 51 – przejście do Przedszkola Miejskiego nr 15 naprzeciwko budynku „Pabii”

Warszawskiej/Kaplicznej

Warszawskiej/Konstantynowskie  – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe

Warszawskiej/Poprzecznej  – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe

Stary Rynek/ Gdańskiej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe

Zamkowej/Piłsudskiego

Zamkowej/Kościuszki/Pułaskiego

Zamkowej/Waryńskiego/Bagatela

Zamkowej/Wyszyńskiego/kościół NMP – 2 przejścia

Zamkowej 42/przejście pomiędzy ul. Żeromskiego – Lutomierską

Zamkowej/Reymonta

Zamkowej/Konopnickiej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe

Łaskiej/Szarych Szeregów - przejście wschodnie

Łaskiej/Szarych Szeregów - przejście zachodnie

Łaskej/Węglowej/Ostatniej

Do niedawna centrum Pabianic (wzdłuż linii tramwajowej) oświetlały wysokoenergetyczne oprawy sodowe o mocy 70W, 100W, 150W, 250W. Zamieniono je na energooszczędne, nowoczesne oświetlenie ledowe.

- Zastosowane oprawy zostały uznane przez niezależne instytucje za optymalny wzorzec na rynku charakteryzujący się wydajnością, wszechstronnością oraz oszczędnością energii elektrycznej – mówi Marcin Chmielewski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji Urzędu Miejskiego.

Oświetlenie ledowe maksymalizuje oszczędność energii i nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów konserwacyjnych przez cały okres eksploatacji.

- Posiada ono szerokie widmo świecenia zbliżone do widma słońca. Dzięki temu różnice w kolorach obiektów są wyraźniejsze, co daje lepszy kontrast i zapewnia lepszą widoczność na danym obszarze. Oświetlenie LED zapewnia zatem większą ostrość widzenia przy znacznie mniejszej ilości lumenów - wyjaśnia Chmielewski.

Wszystkie elementy infrastruktury, wchodzące w skład realizowanej inwestycji tramwajowej, w tym wspomniane wyżej, spełniają najwyższe standardy i normy europejskie.

- Dzięki temu możemy mówić o najwyższej jakości montowanych materiałów, co oprócz walorów estetycznych i ekonomicznych jest również ekologiczne i przyjazne środowisku – podsumowuje naczelnik.