Odpowiada Paweł Pietrzak - naczelnik Wydziału Inwestycji i Eksploatacji w Urzędzie Miejskim: 
 
- Fontanna nie działa, niestety, w każdą niedzielę. Na etapie testów i sprawdzeń nie pracowaliśmy w niedzielę, stąd nie wykryto tej nieprawidłowości. Z automatykami ze spółki ZWiK przeanalizowaliśmy problem. Po pierwszym weekendzie myśleliśmy, że fontanna nie załączyła się z powodu dużej ilości zanieczyszczeń zgromadzonych na filtrach. Po drugiej niedzieli, po skontrolowaniu wszystkich dostępnych parametrów na panelu sterowania automatyką fontanny stwierdziliśmy, że przyczyna musi wynikać z błędu programowego w sterowniku. Z poziomu operatora mamy dostęp tylko do nastaw podstawowych parametrów, które są poprawne. Nie jest też sygnalizowany żaden błąd. Fontanna może być ustawiona w dwóch trybach pracy: poniedziałek - piątek i sobota – niedziela. Jeżeli jest zaprogramowana równocześnie dla soboty i niedzieli, jednego dnia działa, a drugiego nie - to jest to jedyne wytłumaczenie. Zgłoszenie wady zostało skierowane do wykonawcy 25 maja. Czekamy na reakcję serwisu. Nie mam jeszcze informacji, kiedy spróbują usunąć zgłoszoną usterkę.