– Każdemu prezydentowi miasta powinno zależeć na tym, by „jego” miasto było jak najlepiej skomunikowane z innymi – mówił na dzisiejszej konferencji Arkadiusz Jaksa, kandydat na prezydenta Pabianic z PO. – Mam na myśli nie tylko linie dzienne, ale również linie nocne.
Jaksa podkreśla, że Pabianice muszą mieć stały dostęp do nocnych linii autobusowych lub tramwajowych, a miasto powinno partycypować w kosztach ich utrzymania.
– Jeśli chcemy, by Pabianice się rozwijały, temat komunikacji musi być jednym z priorytetowych dla nowego prezydenta – twierdzi.
Kandydat obiecuje, że jako prezydent będzie dążył do modernizacji linii tramwajowej z jej przedłużeniem do przystanku Centrum (nowy główny dworzec przesiadkowy) oraz utworzenia całotygodniowych, nocnych połączeń autobusowych. Jednocześnie zaznacza, że bardziej opłacalne będzie przedłużenie łódzkiej linii 4N, niż tworzenie własnej linii nocnej. Ma to pomóc pabianiczanom pracującym w Łodzi szybciej i wygodniej dotrzeć do domu i do pracy.
W spotkaniu wziął również udział Marcin Odrowski, przedstawiciel MPK w Łodzi, który zapewnił o chęci współpracy z Pabianicami w kwestii stworzenia projektu dotyczącego komunikacji nocnej w naszym mieście.
- Byłoby to przedłużenie łódzkiej linii nocnej, która kończy się w Porcie Łódź – informował Odrowski.
Koszty to około 10.000 zł miesięcznie dla każdego z miast. Łódź miałaby dodatkową korzyść ze sprzedaży biletów. Podróż z Łodzi do Pabianic nocą kosztowałoby około 5 złotych.

Arkadiusz Jaksa zaprojektował także ścieżki rowerowe w Pabianicach. Chciałby w porozumieniu międzygminnym wybudować drogę rowerową prowadzącą przez Ksawerów do tej istniejącej już przy ulicy Pabianickiej w Łodzi. Drugi taki ciąg powinien być poprowadzony z Piasków przez gminę Pabianice do ulicy Maratońskiej w Łodzi. Najważniejsza jest budowa drogi rowerowej łączącej Bugaj ze Starym Miastem (Kopernika, Szewska do Zamkowej) wzdłuż Zamkowej i Łaskiej na Piaski, budowa parkingu rowerowego na dworcu PKP oraz w centrum miasta. Drogi rowerowe powinny łączyć Bugaj z MOSiR-em przy Grota-Roweckiego oraz prowadzić poza granice miasta wzdłuż 20 Stycznia do Lasku Miejskiego i wzdłuż Wiejskiej do Hermanowa.