Pabianice potrzebują 170 milionów złotych (brutto). To pieniądze na zakup 11 nowych niskopodłogowych tramwajów, ułożenie całych nowych szyn tramwajowych i budowę trakcji na całym odcinku od Warszawskiej/Sikorskiego do Zielonej Górki.
- W sumie na same prace drogowe od Łodzi, przez Ksawerów do Zielonej Górki pójdzie 110 mln zł brutto. To połowa kwoty potrzebnej na całą inwestycję na tym odcinku – wylicza Andrzej Różański, inżynier miasta.
Z tej kwoty 5 milionów mamy dołożyć do rewitalizacji zajezdni Helenówek. Czy mamy szansę na te pieniądze?
- Z informacji, które otrzymał Urząd Miejski wynika, że nie ma decyzji o rezygnacji z pomysłu budowy Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, w który zaangażowane są m.in. Pabianice – informuje Aneta Klimek, rzeczniczka prezydenta.
Projekt pozostaje na liście projektów komplementarnych Strategii Rozwoju Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Jest teraz na etapie opiniowania studium wykonalności.
- Projekt budowy ŁTM jest przeznaczony do dofinansowania unijnego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a nie w ramach ZIT (Regionalnego Programu Operacyjnego) – tłumaczy prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Na dofinansowanie w ramach ZIT liczy inny pabianicki projekt komunikacyjny, dotyczący autobusów.
- Pełna nazwa to „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” - wyjaśnia Klimek.
Komentarze do artykułu: Pojedziemy nowoczesnym
Nasi internauci napisali 6 komentarzy
komentarz dodano: 2016-02-07 10:21:09
Obecne projekty to protezy. Myślę, że skończy się to, czy wcześniej czy później, likwidacją linii 41 demontażem torowiska i poszerzeniem drogi do Pabianic.
komentarz dodano: 2016-02-06 19:59:50
szanuję odmienne zdanie, ale nie zgadzam się z nim. Po pierwsze demontaż starego torowiska przewyższy koszt ze sprzedanych na skupie szyn.
Po drugie - mowa o remoncie. A to oznacza, że można spokojnie ułożyć ruch na głównej ulicy, aby tramwaj mógł śmigać.
Po trzecie - dziwny ten zachód, skoro do łask wracają tam tramwaje. W Polsce również. Po początkowych perturbacjach, w Elblągu funkcjonuje. W innych rozbudowuje się sieć.
Po czwarte - w przypadku komunikacji tramwajowe koszta są duże na początku. Jednak wytrzymałość tych pojazdów bije na głowę autobusy. Przeciętny żywot tramwaju to 50 lat, zaś autobusy 10-12 lat. Odstępstwem były Ikarusy, ale one już nie powrócą.
Po piąte - ekologia i przede wszystkim niezależność od ropy i wahań cen tej ostatniej. To, że teraz jest tanie, nie oznacza, że będzie tak zawsze.
komentarz dodano: 2016-02-06 14:36:09
komentarz dodano: 2016-02-05 20:29:10
komentarz dodano: 2016-02-05 14:28:32
Zrezygnowano z pomysłu budowy Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, bo pochłonąłby 1 mld zł. Za to Łódź ma dostać około 100 mln euro na zakup tramwajów i projekt „Trasa W- Z II”
Przez ostatnie dwa lata władze Łodzi zapowiadały budowę Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, który miał poszerzyć trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, m.in. o Ozorków i Lutomiersk. Porozumienie w tej sprawie podpisało osiem gmin i miast ościennych, a inwestycja miała być realizowana ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (forma dofinansowania z UE). Jednak ŁTM nie będzie. W czwartek zostali o tym poinformowani łódzcy radni z komisji rozwoju i działalności gospodarczej.
komentarz dodano: 2016-02-05 14:25:46